Мегапроизводителят на газирани напитки Coca-Cola, както и бутилиращите фирми, с които компанията си партнира, ще инвестират 5 млрд. долара в Индия с цел да увеличи пазарния си дял, информира
BBC.
Инвестицията ще се извършва в продължение на осем години. Тя е с 3 млрд. долара повече от обявената преди време. Индия е един от най-бързо растящите пазари и продажбите на компанията там се
увеличават непрекъснато.
Въпреки това е момента основната напитка на Coca-Cola, колата, изостава на индийския пазар пред тази на основния си съперник - производителя PepsiCo. Тя заема пазарен дял от 9% в страната, а
конкурентният ѝ аналог - 15%. По общ пазарен дял обаче Coca-cola изпреварва PepsiCo с 53% спрямо 38%. Това се дължи на други напитки на компанията, които са по-популярни в Индия. Такава газирана
напитка е спрайтът, например.
По-рано тази година Coca-Cola съобщи, че продажбите ѝ в Индия са се увеличили с 20% през първото тримесечие в сравнение със същия период на 2011 г.