Американският производител на автомобили General Motors (GM) планира да спре рекламите си в социалната мрежа Facebook. Мярката се предприема след като шефовете на фирмата са установили, че
платените съобщения не водят до по-големи продажби.
Според запознати с материята компанията от Сиатъл няма спре да използва напълно социалната мрежа, а ще залага на безплатното съдържание.
Новината идва в доста неудобен момент за Facebook, тъй като тя се готви да излезе на борсата до края на седмицата.
GM харчи около 40 млн. долара на година за присъствието си в социалната мрежа. 10 млн. долара от тази сума отиват в компанията на Марк Зукърбърг за реклама. Останалите 30 отиват за агенциите, които
се грижат за съдържанието и поддържат страниците, информира „УолСтрийт Джърнъл“.
Въпросните 10 млн. долара за реклама вероятно няма да бъдат усетени от FB, която според последните данни е отчела 3,7 млрд. долара приходи за 2011 г.
Ходът обаче вероятно ще нарани облика на компанията пред останалите рекламодатели. Според данни на Kantar Media GM е третият най-голям рекламодател в САЩ след мултинационалната корпорация Procter
& Gamble Co. и телекомуникационната компания AT&T.
Същевременно все повече рекламодатели поставят под съмнение ползите от платената реклама в най-известната социална мрежа.