Към първичното публично предлагане (Initial Public Offering – IPO) на Facebook има много по-слабо търсене от страна на институционалните инвеститори отколкото се очакваше. Причината за това са тревогите относно перспективите за растеж на компанията, твърдят хора, близки до ситуацията, цитирани от агенция „Блумбърг“.
Някои от инвеститорите показаха неохота за закупуване на акции на Facebook, след като компанията обяви на 9 май, че растежът на рекламата не отговаря на темпото, с което се увеличават потребителите на социалната мрежа. Освен това има вероятност приходите от продажби да не достигнат най-оптимистичните прогнози за техния размер.
Facebook има около седем дни, за да рекламира първичното си публично предлагане. То ще стане факт на 17 май. Благодарение на него компанията има намерението да събере около 11,8 млрд. долара. Въпреки това в началото на тази седмица Марк Зукърбърг също трябваше да защитава IPO-то и исканата пазарна цена за акция от скептични инвеститори, които смятат за лош знак забавянето на темпа на растеж на технологичната компания. Според редица анализатори Facebook не заслужава оценка от 96 млрд. долара.