Технологичният гигант Facebook публикува данни, според които броят на хората, които "се свързват" в мрежата, продължава да расте по-бързо в сравнение с броя на показаните реклами, информира AP.
Тази тенденция се обяснява с факта, че потребителите все по-често използват социалната мрежа през мобилни устройства, където могат да бъдат показани много малък брой реклами, пише iNews.bg.
Откритията предполагат, че Facebook разполага с доста място за растеж на все още зараждащия се пазар на мобилна реклама. От социалната мрежа заявиха, че са забелязали тази тенденция в първото тримесечие на новата година и очакват тя да продължи през настоящото.
Данните за мобилните тенденции в социалната мрежа идват в момент, в който компанията се готви да направи най-голямото първично предлагане (Initial Public Offering - IPO) на акции в историята на Силициевата долина*.
Плановете на Facebook предвиждат поставянето на цената на акциите да се състои следващия четвъртък (17 май), като търговията на борсата Nasdaq да започне в петък. Миналата седмица представители на социалната мрежа заявиха, че очакват акциите им да бъдат оценени на между 28 и 35 долара за бройка, което би оценило цялата компания на около 100 млрд. долара, а благодарение на IPO-то компанията ще набере капитал около 10 млрд. долара.
*Силициевата долина (на английски: Silicon Valley, понякога неправилно превеждана като Силиконовата долина) се отнася до южната част на метрополитния регион на залива Сан Франциско, Калифорния. Там се намират много от най-големите високотехнологични компании, произвеждащи компютърен хардуер, електроника, софтуер и облачни технологии.