Развиването на приложения за мобилни телефони са основното предизвикателство, което стои пред Microsoft и Nokia. Двете технологични компании се опитват да си възвърнат позагубени пазарни дялове в конкуренция, при която доминиращи са на Apple с iPhone и Google с Android, коментира "Ройтерс".
В това отношение изгледите за бъдещето на Microsoft и Nokiа, както и на използвания от тях Windows не изглеждат цветущо. В понеделник (26 март) двата технологични гиганта обявиха, че ще инвестират сумата от 23,9 млрд. долара (18 млрд. евро) за развиване на приложения за мобилни телефони. Програмата е наречена "Апкампус" (AppCampus), a предвидената й продължителност е три години. От този ход на Nokia и Microsoft става ясно, че те гледат изключително сериозно на въпроса с приложенията.
Мобилните приложения/апликации (applications, apps анг.) са софтуер, благодарение на който хората имат възможност да правят всякакви полезни и интересни неща с телефоните си. Огромният брой приложения в онлайн магазините на Apple и Google се превърнаха в ключов фактор, който позволи на компаниите да станат основните играчи на пазара на смартфони.
Популярните приложения за смартфони, като тези за достъп до социалните мрежи Facebook, Twitter и Foursquare, както и софтуерът за водене на бележки Evernote, могат да се намерят на платформата за смартфони Windows. Въпреки това обаче много апликации от ниши в пазара и местни приложения не биват включени в платформата на Microsoft. Броят на мобилните приложения за Windows в момента е над 65 хил. Това обаче е изключително малко в сравнение с около 500-те хил. апликации, които могат да се намерят в онлайн магазините на Apple и Google.