PepsiCo Inc. отчете 13% ръст в продажбите на чипс за първото тримесечие. Акционери настояват за разделяне на продуктите, информира агенция „Блумбърг“.
Нетна печалба от 1,22 млрд. долара или 79 цента на акция отчита компанията от началото на годината. Данните от първото тримесечие на изминалата 2013 г. са 1,08 млрд. долара нетна печалба или 69 цента за акция. От друга страна, цената на акциите на PepsiCo са се покачили с 1% до стойност 84,77 долара.
Един от главните инвеститори Нелсон Пелтц настоява за разделение в продуктите на компанията. Според него това би могло да доведе до по-съсредоточен маркетингов план и по-бърз икономически растеж. Но изпълнителният директор на PepsiCo Inc. Индра Ноуи не е на това мнение. Тя е подготвила пет годишен план за намаляване на разходите в размер на 5 млрд. долара., като проектът ще започне през 2015 г.
Все пак събрание е било проведено, но без участието на Ноуи. На него Пелтц е предложил обединяване на четири седалища в две и прекратяване на практиката за връщане на бутилките. Според запознати, решенията все пак могат да бъдат одобрени от Индра Ноуи.
Същевременно приходите на компанията са се покачили с 0,3% до 12,6 млрд., с 200 млн. повече от прогнозите на аналитици. От своя страна глобалното потребление на чипс се е покачило с 2%,
докато потреблението на Frito-Lay, което се продава само на територията на САЩ се е покачило с 3%. Промяна има и в продажбата на напитки, но тя е незначителна. Припомняме,
че основаната през 1965 г. PepsiCo е най-големият производител на чипс в света и е основен конкурент на Coca-Cola при напитките.