Резултатът от предстоящото сливане на Publicis Groupe и Omnicop Group няма да е просто създаването на най-голямата рекламна агенция в света. Сделката ще означава и принуждаване на Coca-Cola и PepsiCo да работят с една и съща компания за изготвяне на рекламните им кампании, информира „Блумбърг“.
Новосъздадената компания ще има общи приходи от продажби над 23 млрд. долара и ще събира на едно място някои от най-големите международни клиенти. Без съмнение, един от основните потенциални проблеми ще бъдат множеството конфликти на интереси в следствие на това.
Събрани заедно, Publicis и Omnicom ще имат най-големия наличен бюджет сред рекламните агенции, което ще позволи на компанията да заема голяма част от местата за реклама в телевизии, печатни издания и интернет. И то със значителни отстъпки.
Джон Рен от Omnicom и Морис Ливай от Publicis ще бъдат партньори изпълнителни директори на обединената компания. Те се опитаха да уверят инвеститорите, че конфликти няма да има:
„Говорих с всичките ни най-важни клиенти“, коментира Рен „Те просто ни поздравиха.“
Стойността на акциите на Publicis падна с 0.4% до 59.15 евро рано тази сутрин.
Coca-Cola и PepsiCo са най-големите компании за производство на напитки в света и двама от клиентите на Omnicon и Publicis, които ще бъдат събрани от сделката.
Войната между двете производителки на газирани напитки съществува от няколко поколения. През седемдесетте години Pepsi започва открити напатки срещу конкурента си, провеждайки кампания, където на случайни хора е предложено да опитат и оценят двете напитки едновременно. Coca-Cola пък не пропуска да убеди клиентите си, да пият „винаги Coca-Cola“.
И двете компании отказаха да коментират сливането на рекламните агенции.
И въпреки опасенията са инвеститорите, разходите по създаване и разпространение на реклами се очаква да се увеличат с около 5% през следващата година. Очакваните стойности за индустрията през 2014 г. достигат 543.9 млрд. долара в световен мащаб. Това прогнозират от ZenithOptimedia, фирма за проучване на пазарите, собственост на Publicis.
Общата стойност на разходите по поставяне на реклами на двете сливащи се компании е била около 3.34 млрд. долара през изминалата година. Тези цифри се равняват на около 40% от общите разходи на десетте най-големи медийни агенции в света.
„Сигурен съм, че има множество конкуренти, които биха искали да загубим някой от клиентите си“, коментира Морис Ливай от Omnicom. До този момент обаче нито един от използващите услугите на фирмите не е прекратил договорите си.