Неочакван обрат във войната между Pepsi и Coca-Cola

30.07.2013 | 14:00
по статията работи: Ивайло Шишеджиев
Двата гиганта скоро ще бъдат с обща рекламна агенция
Неочакван обрат във войната между Pepsi и Coca-Cola

Резултатът от предстоящото сливане на Publicis Groupe и Omnicop Group няма да е просто създаването на най-голямата рекламна агенция в света. Сделката ще означава и принуждаване на Coca-Cola и PepsiCo да работят с една и съща компания за изготвяне на рекламните им кампании, информира „Блумбърг“.

Новосъздадената компания ще има общи приходи от продажби над 23 млрд. долара и ще събира на едно място някои от най-големите международни клиенти. Без съмнение, един от основните потенциални проблеми ще бъдат множеството конфликти на интереси в следствие на това.

Събрани заедно, Publicis и Omnicom ще имат най-големия наличен бюджет сред рекламните агенции, което ще позволи на компанията да заема голяма част от местата за реклама в телевизии, печатни издания и интернет. И то със значителни отстъпки.

Джон Рен от Omnicom и Морис Ливай от Publicis ще бъдат партньори изпълнителни директори на обединената компания. Те се опитаха да уверят инвеститорите, че конфликти няма да има:

Говорих с всичките ни най-важни клиенти“, коментира Рен „Те просто ни поздравиха.“

Стойността на акциите на Publicis падна с 0.4% до 59.15 евро рано тази сутрин.

Coca-Cola и PepsiCo са най-големите компании за производство на напитки в света и двама от клиентите на Omnicon и Publicis, които ще бъдат събрани от сделката.

Войната между двете производителки на газирани напитки съществува от няколко поколения. През седемдесетте години Pepsi започва открити напатки срещу конкурента си, провеждайки кампания, където на случайни хора е предложено да опитат и оценят двете напитки едновременно. Coca-Cola пък не пропуска да убеди клиентите си, да пият „винаги Coca-Cola“.

И двете компании отказаха да коментират сливането на рекламните агенции.

И въпреки опасенията са инвеститорите, разходите по създаване и разпространение на реклами се очаква да се увеличат с около 5% през следващата година. Очакваните стойности за индустрията през 2014 г. достигат 543.9 млрд. долара в световен мащаб. Това прогнозират от ZenithOptimedia, фирма за проучване на пазарите, собственост на Publicis.

Общата стойност на разходите по поставяне на реклами на двете сливащи се компании е била около 3.34 млрд. долара през изминалата година. Тези цифри се равняват на около 40% от общите разходи на десетте най-големи медийни агенции в света.

Сигурен съм, че има множество конкуренти, които биха искали да загубим някой от клиентите си“, коментира Морис Ливай от Omnicom. До този момент обаче нито един от използващите услугите на фирмите не е прекратил договорите си.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...