Социалната мрежа Twitter направи най-голямото си придобиване досега, закупувайки агенцията за мобилна реклама MoPub. По този начин компанията засилва тази част от своята дейност само няколко месеца преди излизането си на борсата, предаде „Си Ен Би Си“.
Сделката ще позволи автоматичното закупуване на реклами в Twitter и ще разшири партньорството на социалната мрежа с традиционните медийни компании. Целта на придобивката е да бъдат увеличени печалбите преди излизането на социалната мрежа на борсата. Има планове за повече съвместна работа с телевизионни компании, както и развиването на услуги за електронна реклама.
MoPub помага на рекламодателите да влязат в контакт по-лесно с потребителите в реално време, например по време на събития на живо. Компанията ще продължи да позволява и на други агенции да купува реклами в рамките на голяма мрежа от сайтове. Това ще даде възможност на Twitter да разшири рекламната си дейност отвъд собствената си интернет страница за първи път.
„Мобилният бизнес очевидно е ключов за Twitter като цяло и като част от платформата за реклами“, заяви вицепрезидентът на компанията Кевин Уейл.
Той допълни, че, позволяването на рекламодателите да купуват реклами в реално време ще е положително както за потребителите, така и за търговските марки.
Компанията EМarketer прогнозира, че Twitter ще спечели повече от 300 млн. долара от мобилния си бизнес през 2013 г., което е повече от половината от общите печалби от реклами.
Придобиването на MoPub вероятно ще се окаже най-голяма сделка на изпълнителния директор Дик Костоло, преди компанията да излезе на борсата в началото на следващата година.