Vivacom стана първенец по продажби

26.11.2013 | 12:10
по статията работи: Петя Бързилска
Към края на деветия месец телекомът отчита с 3% повече приходи от мобилни услуги на годишна база
Vivacom стана първенец по продажби

Българският телекомуникационен оператор Vivacom ("Виваком") остава водещият доставчик на телеком услуги на българския пазар с най-високи приходи за първите девет месеца на 2013 г. и лидерска позиция в секторите на фиксирана телефония и широколентови интернет услуги. Това показват финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на тази година.  

Общите приходи на оператора за деветте месеца са 605.6 млн. лв. Сумата е с 6.9% по-малко в сравнение със същия период на 2012 г. За първи път в история на оператора, приходите от мобилни услуги надвишават тези от фиксирани. Припомняме, че за второто тримесечие на тази година общите приходи на компанията бяха в размер на 203,6 млн. лева.

Към края на деветия месец телекомът отчита 304.7 млн. лв. приходи от мобилни услуги, което е с 3% повече спрямо резултатите от 2012 г. Увеличението в този сегмент се дължи главно на ръста на мобилни абонати за периода, конкурентните цени на предлаганите услуги, продажбите на смартфони и постоянната инвестиция в подобряване качеството на 3G мрежата му, които компенсират намалението в регулираните цени за терминиране, обясняват от Vivacom.

Броят на мобилните абонати на телекома се е увеличил до 2.7 милиона, което представлява ръст от 8% в сравнение със същия период на 2012 г. Припомняме, че в рамките второто тримесечие броят на потребителите на мобилни услуги беше нараснал с 12%

Приходите от фиксирани услуги намаляват с 15.2% на годишна база до 300.9 млн. лв. От компанията коментират, че това се дължи най-вече на продължаващите тенденции потребителят да заменя домашния телефон с мобилен, засилената конкуренция между операторите и по-ниските цени на терминиране, които водят до спад в приходите от взаимно свързване.

За разлика от абонатите на домашни телефони, които към деветте месеца на 2013 г. са намалели с 9.5% в сравнение с предишната година до 1.4 милиона, потребителите на широколентови фиксирани услуги се увеличават с 0.3% до 320 хиляди за същия период. Слабото увеличение се дължи основно на повишаването на клиентите, които ползват оптичната инфраструктура на телекома и компенсират спада на абонатите на интернет свързаност през ADSL. Към момента Vivacom покрива 570 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.

Същевременно през първото деветмесечие на 2013 г. приходите на конкурентния Мтел отбелязват спад от 16.3% до 300 млн. евро (586,7 млн. лв.). За същия период общите приходи на Globul ("Глобул") отбелязват намаление от 9,4% до 558,3 млн. лв.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....