Yahoo публикува подробен патент, за това как размерът на рекламните такси би могъл да се основава на "социалното влияние" на потребителите.
Американската фирма предполага, че маркетолозите ще могат да наддават един срещу друг за целеви потребители, за които се смята, че имат висока степен на авторитет сред своите приятели.
Това показва, че резултатите могат да се основават на броя на последователите на потребителя в социалните мрежи и колко пъти съответния потребител е споменат в мнението на другите.
Патентът за "социално рекламна репутация" е регистриран в регистъра за патенти и търговски марки в САЩ още през декември 2011 г., но едва сега се публикува.
Yahoo отбелязва, че маркетолозите могат да уточняват точното място на сайта, на което рекламите им да са поставени, за да са насочени към конкретенн тип потребители.
Използването на "бисквитки", които следят потребителските навици за сърфиране, може също да им помогне да усъвършенстват своите цели.
Патентът предлага и преминаване на следващото ниво на таргетиране, чрез идентифициране на потребители с по-висока или с по-ниска, от нормалната степен на влияние над другите.
"Нивото на социално влияние може да се основава на фактори, като броя на последователите на потребителя, броя на контактите на потребителя и/или заглавията на потребителя в социалните
мрежи", се казва още в изявлението на компанията.