Facebook потребителите може да не са развълнувани, че ще виждат видео реклами в новинарския си поток, но акционерите определено трябва да се радват. Нов доклад, публикуван в сряда от компанията за анализи Morgan Stanley, предрича, че бъдещите видео реклами в социалната мрежа ще генерират приходи от над 1 млрд. долара през 2014 г.
Ако прогнозата се окаже вярна, то това би означавало, че с този ход Facebook ще отхапят около 1 процент приходите, които пазарът на телевизионна реклама генерира ежегодно в САЩ. Според анализаторите от Morgan Stanley тази сума може да достигне до 6,5 млрд. долара през 2020 г.
Докладът е базиран предимно на информация от медии като „Блумбърг“ и „Файненшъл таймс“. Той предвижда още, че първите клипове ще тръгнат в социалната мрежа по-късно тази година, като през по-голямата част от 2014 г. ще са налични само за потребителите зад Океана.
Очакванията са Европа да се присъедини в края на следващата година, Азия – през 2015 г., а останалите пазари – до края на 2016 г.
Facebook вече отчита сериозно растящи приходи от реклама. Само за второто тримесечие на годината интернет гигантът зарадва инвеститорите с приходи в размер на 1,6 млрд. долара, което повишение с 61% спрямо същото тримесечие година по-рано. Добрите новини повишиха акциите на компанията 45% от юли насам.