Статия в британското издание „Индипендънт“ информира британците за силното развитие на кол център услугите, което се наблюдава в България през последните години.
„Следващият път, когато вдигнете телефона, за да си платите сметката, резервирате почивка или купувате билети, вероятно няма да разговаряте със служител в Кардиф, Съндерланд или или дори Бангало, а с някого, който работи в кол център в България“, пише изданието.
В материала си „Индипендънт“ съобщава, че британски компании като Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и Zumba Fitness вече са преместили центровете си за обслужване на клиенти у нас. Според наблюдатели подобни тенденции може да отнемат водещата позиция на Индия като световен кол център.
Бизнесмени като Джонатан Гладуиш и неговата компания 60K вече са изнесли кол център услугите си в София, където ежедневно обслужват по 3 хиляди жители на Острова.
„Когато дойдохме през 2008 г., България бе девствена територията със западаща телефонна инфраструктура и практически без аутсорсинг“, коментира Гладуиш, за който в България работят 650 души, говорещи на 27 езика. От услугите на компанията се възползват гиганти като Sky Broadband.
Предизвикателството обаче си струвало – с времето Гладуиш осъзнал че младите хора у нас са добре образовани, и за разлика от британските си връстници се задържат дълго на една позиция, преди да решат да се преместят.
С преместването на бизнеса си в Източна Европа компании като тази на Гладуис намалят разходите си с между 40 и 50 процента, пише още британската медия.
В статията си изданието коментира, че България продължава да е най-бедната страна в ЕС и споменава, че най-големият ѝ университет в момента е окупиран от студентите като част от протестите срещу правителството.