Вече ще публикуват договорите между хипермаркетите и доставчиците в интернет

06.03.2014 | 09:37
по статията работи: Елица Елефтерова
Това предвиждат серия от промени в Закона за защита на конкуренцията
Вече ще публикуват договорите между хипермаркетите и доставчиците в интернет
Снимка: Thinkstock/Guliver

Проект за промени в Закона за защита на конкуренцията, подготвен от левицата, ще бъде внесен до края на седмицата в Парламента. С измененията ще се въведе изискване договорите между хипермаркетите и фирмите да се публикуват в интернет, съобщава в. "Труд", като се позова на депутати.

В новия закон ще бъде въведена забрана на клаузи, с които не се разрешава на фирмите да доставят стоки на конкурентни вериги. Според социалисти имало редица случаи на подобни забрани.

Друга промяна е ограничаването на възможността веригите да събират допълнителни такси от доставчиците, за да излагат стоките им. Някои хипермаркети дори слагат допълнителна такса "рожден ден", когато имат такъв празник, твърдят от левицата. В законопроекта се съдържат и други мерки, за които се търси съгласието на ДПС.

Депутатът от левицата Корнелия Нинова заяви пред bTV, че текстът вече е обсъден със заинтересованите страни. 

Още миналото лято представители на левицата погнаха словесно веригите. Предлагаше се да им се наложи задължителен срок за разплащане с доставчиците - 30 дни от получаването на стоката. Обмисляха се и санкции при закъснение. Сега по закон срокът за плащане е до 60 дни, но може да бъде удължен, ако страните са го договорили. Не е ясно дали тази поправка ще стане факт.

Нинова обясни, че се въвежда понятието „значителна пазарна сила”. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) има 3-месечен срок да изготви методики и да каже коя фирма има значителна пазарна сила.

Понятието не е ясно, не е познато в европейската практика, прилага се в няколко страни и те са заплашени от санкции”, възпротиви се Матеев. Според него се дават твърде много правомощия на КЗК и тя става законодателен орган, който ще изготвя „черен списък” на компаниите.

Глобата, която веригите може да отнесат, е 10% от оборота на компанията. Нинова не се съгласи с тезата на опонентите на идеята, че подобни практики не са популярни в ЕС. Тя поясни, че Европейската комисия е издала „зелена книга”, в която са обяснени порочните практики.

След отпадането на различни видове такси, които големите компании налагат на малките производители, ще е по-евтино в хипермаркетите.

 

 

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...