Внимавайте! Мобилната реклама примамва хакерите

19.02.2014 | 15:34
по статията работи: Георги Георгиев
Стотици хиляди реклами в мрежата се оказват заразени със зловреден софтуер
Внимавайте! Мобилната реклама примамва хакерите

Хакерите по света все повече използват възможностите за облагодетелстване от мрежите за онлайн рекламиране, които таргетират онлайн клиентите на базата на техните потребителски навици.

Тази тенденцията стана особено очевидна след като Yahoo показаха реклама с вграден в нея зловреден код. С въпросната бяха таргетирани европейски потребител в продължение на седмица. Случаят не е изолиран – сред уебсайтовете, които без да знаят пускат зловредни реклами през последните месеци влязоха тези на популярни вестници, блогове и дори сайта за видеострийминг Dailymotion.

В някои случаи фалшивите реклами могат да пращат вируси на компютъра ви без дори да се налага да кликвате върху тях. В други заразяването става посредством влизане в достоверно изглеждащи предупреждения от рода на „Антивирусната ви програма е неактуална“. От тях потребителят може да се зареди с вирус или да бъде измамен като прати пари на измамниците за мнима актуализация.

Част от проблема се състои в самата природата на екосистемата за интернет рекламиране. Рекламите могат да преминат през десетки виртуални канали, докато свържат продавачи с купувачи. Наред с това процесът е толкова скоростен, че е много трудно да се провери пътя на всяка реклама, смятат специалисти по компютърна сигурност и реклама, цитирани от „Уолстрийт Джърнъл“.

Хакерите са склонни да действат на групи и да използват дупка в сигурността, докато в крайна степен тя не бъде поправена, коментира представител на Rubicon Project – компания, занимаваща се с автоматизацията на процеса на продаване и купуване на реклами. Сега тяхната голяма цел са уеб рекламите.

В полза на това твърдение идва и фактът, че през 2013 г. компанията за компанията за компютърна сигурност RiskIQ е успяла да проследи близо 384 хиляди зловредни реклами онлайн. Година по-рано броят на рекламите е бил 205 хиляди, а през 2011 г. - само 70 хиляди.

Източници на „Джърнлъл“, близки до големите компании за реклама, признават, че броят на лошите реклами се е повишил, но уточняват, че това се дължи на факта, че повече хора са онлайн. Самите компании също не остават безучастни и успяват да блокират повече зловредни реклами, допълват те.

Така например Google, които разполагат с една от най-големите мрежи за онлайн реклама, споделят, че за 2013 г. са спрели лоши реклами от близо 400 хиляди сайта, докато година по-рано броят им е бил едва 123 хиляди.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...