Индексът на потребителското доверие в САЩ се понижи през март до 127,7 пункта от 130,8 пункта през февруари, когато индексът достигна най-високо ниво от ноември 2000 година насам, показва проучване на компанията Conference Board.
Влошаването на потребителското доверие се дължи както на намаляване на очакванията за представянето на американката икономика в бъдеще, така и на потребителските оценки за настоящите икономически условия.
Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, спадна до 161,2 пункта от 161,2 пункта през февруари, докато индексът на потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се понижи до 106,2 пункта от 109,2 пункта през предишния месец.
Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се подобри леко през март до 37,9% от 36,5% през февруари, докато и процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", нарасна до 13,4% от 11,3%.
Потребителският оптимизъм относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план също отчита известно влошаване, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца, се понижи от 25,0% пункта през февруари до 23,0% през март при повишаване до 9,8% от 9,4% на тези, които прогнозират влошаване на бизнес условията в близко бъдеще.