Договорените средства по Оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК) към 10 март 2013 г. са 343,7 млн. лв. или 97,2% от финансовия план на програмата. Правителството предприема мерки за подобряване на бизнес средата и за намаляване на административната тежест и стъпките в тази посока са ясни и ефектите вече се виждат.
Това заяви министъра на финансите Петър Чобанов на среща с Аурелио Сесилия — началник на отдел "Румъния, България, Малта" в Главната дирекция "Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване" на Европейската комисия, съобщава пресцентъра на Министерство на финансите.
"В системата на приходните агенции също успяхме да подобрим ситуацията, предложихме нови електронни услуги, като същевременно намалихме административната тежест", уточнява Чобанов.
Изплатените на бенефициенти средства са 205,7 млн. лв. или 58,2% от договорените, а от началото на програмния период са сертифицирани 172,4 млн. лв.
За оперативната програма 2013 г. е била рекордна по отношение и на четирите основни показатели за програмата - договорените средства достигнаха 64,6 млн. лв. или 18% от финансовия план по програмата, което е с близо 13 процента повече в сравнение с 2012 г.
Разплатени бяха 55,7 млн. лв., което е с 60% повече в сравнение с предходната година, а верифицираните и сертифицирани разходи са съответно 64,7 млн. лв. и 71,3 млн. лева.
На срещата Сесилио е заявил, че предназначението на европейското финансиране за държавната администрация е да създаде по-благоприятна среда за бизнеса и гражданите, която да допринесе за икономическия растеж и нови работни места.
По думите му в този процес от ключово значение е и местните власти да представят добри проекти за финансиране. Чобанов е коментирал, че се работи в тясно сътрудничество с общините, като в началото на мандата е възстановена и работата на Съвета по децентрализация на държавното управление, в който освен представители на правителството, участват и такива на общините.