Таксата за доставка на подаръка, поръчан от онлайн търговец, изяжда коледното намаление, показа проверка на „Телеграф“.
Става въпрос за поръчки, които са под определена стойност. В случая се предлага специален шампоан, който за Коледа е намален от 30 на 24 лева. Ако обаче поръчате само един продукт, за да го доставят до адрес, цената скача на 29 лв., тоест почти толкова, колкото е и редовната му стойност.
Онлайн търговецът предлага безплатна доставка само за поръчки над 80 лева или за определена козметика като парфюми, които са на стойност над 120 лева.
При пазаруването на подаръци онлайн потребителите да обърнат внимание на крайната цена, която ще платят за стоките в кошницата и за доставката, ако се предвижда тя да бъде таксувана. За това подсеща основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова, цитирана от „Фокус“.
Има обаче случаи, при които има опция за безплатна доставка, но не може да бъде транспортирана до нито един от възможните магазини или места.
Такъв е примерът с електронни магазини, които дават възможност на клиентите да избират между безплатна доставка при взимане на онлайн покупката от физическия магазин на търговеца и получаване в офис на куриерска служба или на адрес срещу съответното заплащане.
Когато обаче потребителят е натоварил покупките си в кошницата и остава само да посочи в кой физически магазин да бъдат доставени, се оказва, че в момента „до някои обекти“ такива доставки не се извършват.
При смяна на адреса с този на друг магазин на търговеца излиза същото съобщение.
Така на практика човек трябва или да се откаже от покупката, или да заплати за куриерски услуги. Или пък да извърши допълнителни разходи и да добави още няколко артикула, за да достигне минималната сума от 80 лв. например, над която доставката става безплатна, обясни Руменова.