Държавата дава 215 млн. лв. за продължението на метрото

18.10.2012 | 09:05
по статията работи: Петър Чернев
Избират догодина строител на участъка до "Младост IV"
Държавата дава 215 млн. лв. за продължението на метрото

Министерският съвет вчера даде съгласие министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт" Ивайло Московски да подпише договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на „Метрополитен" ЕАД. Това стана ясно от информацията на пресцентъра на МС.

Договорът е за изпълнение на дейностите по „Проект за разширение на метрото в София - Етап III лот 1 „Цариградско шосе - Летище София" и лот 2 „Младост 1 - Бизнес парк в Младост 4" преди окончателното одобрение на проекта от Европейската комисия и при условие на договаряне над бюджета на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари".

За реализацията на проекта по оперативната програма ще бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер малко над 215 млн. лева. Дейностите по проекта включват изпълнението на два лота.

Поради напредналия стадий на подготовката за изпълнение на дейностите по проекта, участъкът „Цариградско шосе — Летище София" бе включен в обхвата на ОП „Транспорт” с решение на Комитета за наблюдение на програмата от м. декември 2011 г. С решение от м. юни 2012 г. бе одобрено и включването на втория участък „Младост I - Бизнес парк в Младост 4".

По лот 1 тръжните процедури са проведени и са сключени договори за изпълнение на участъка. За лот 2 се очаква тръжните процедури да приключат в началото на 2013 г.

Столичното метро тръгва към Витоша. "Започваме разработване на идеен проект за трасе от Бизнес парка в жк "Младост" до Симеоновския лифт". Това съобщи в началото на месеца пред в."Труд" изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев.

Проектите са два. Първият предвижда трасето да е с дължина до 2,7 км и да има три станции - на Околовръстното шосе, при магазина ИКЕА и на лифта. При втория идеята е подземната железница да стига само до хипермаркета за мебели, а лифтът да се удължи до магазина.

Още не е ясно кой вариант ще бъде избран, защото тепърва ще се правят разчетите колко ще струва и колко пътници ще се обслужват. Вторият вариант ще е само в случай, ако се окаже по-изгодно лифтът да бъде продължен и до ИКЕА да се изгради обща станция - за въжената линия и за влакчетата. Средства за строителство щели да се търсят през следващия програмен период за програми на ЕС 2014-2020. Това стана ясно още от думите на Братоев.

Първи идеята за метро до Витоша лансира още през пролетта президентът Росен Плевнелиев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...