Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще проверява общите условия на услугите от различни области и как са защитени в тях правата на клиентите. Това стана ясно при представянето на новото ръководство на ведомството. Сред приоритетите за тази година ще бъде засилването контрола по отношение безопасността на стоките и услугите чрез подобряване координацията между органите, които имат отношение към надзора на пазара и повишаване ефективността на проверките, които контролният орган извършва по това направление, стана ясно от думите на новия председател на Комисията Димитър Маргаритов.
Сред основните цели пред КЗК ще бъдат и проверките на общите условия към договорите с потребителите в различни области. Те ще обхванат множество сектори като финансови и банкови услуги, застрахователни продукти, сферата на туризма и много други, стана ясно от думите на Константин Арабаджиев, който също е нов член на КЗП. Той посочи, че в момента вече е в ход проверка на общите условия на около 40 кабелни оператора. За 27 от тях тя е приключила и резултатите показват, че при всяка проверена компания са налице по няколко клаузи, които поставят клиента в неравноправно положение. По тези случаи Комисията вече е изготвила съответните предписания за отстраняването им. Арабаджиев допълни, че е приключила проверката на общите условия на ВиК дружествата и те са приведени в съответствие с изискванията на законодателството.
Повишаването на ефективността на помирителното производство, което способства за извънсъдебно разрешаване на спорове между потребители и търговци, също ще бъде сред приоритетите на новото ръководство на КЗП, изтъкна още Димитър Маргаритов. В тази връзка ще бъдат създадени специализирани секторни комисии. Такива ще има в няколко основни направление - енергетика, ВиК, електронна търговия и съобщения, както и транспорт, допълни Константин Райков, който също е от новоизбраното ръководство на КЗП.
Източник: iNews.bg