Комисията за регулиране на съобщенията - КРС апелира за конструктивен диалог между
bТV Media Group и „Булсатком” в името на българския потребител, съобщиха от пресцентъра на комисията.
Припомняме, точно преди коледните празници bТV Media Group преустанови излъчването на своите програми в мрежата на сателитния оператор “Булсатком”. Същото се закани да направи и TV7 след като договорът им изтече на
22 декември 2012 г.
Телевизиите и операторът взаимно си отправиха обвинения като според bTV "Булсатком" налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора.
Операторът от своя страна обвини телевизията, че налага ценова преса към абонатите му като исканите нови цени са близо 50% от общата месечна сума, която той може да си позволи да плати за всички
програми в сегмента на групата.
На свое заседание Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) разгледа писмата, получени от телевизията и оператора, касаещи възникналия между двете дружества спор относно излъчването в електронната съобщителна мрежа на "Булсат" на телевизионните програми на bTV.
Според комисията спорът между тях има търговски характер и следва да се реши в условията на доброволност и взаимно разбирателство.
Компетенциите на Комисията са изрично и изчерпателно регламентирани в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), издадените въз основа на него актове и в приложимите актове на правото на Европейския
съюз. В тази връзка КРС, като регулаторен орган в областта на осъществяването на електронни съобщения, няма правомощия да се намесва в договорните отношения между предприятията.
При непостигане на съгласие между страните, с компетентност за решаване на този спор разполага българският съд. Другият държавен орган, който има правомощията за намеса и контрол при ограничаване
на конкуренцията на пазара на предоставяне на радио- и телевизионни услуги е Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). КРС би могла да окаже единствено медиаторска подкрепа, с оглед преодоляване
и разрешаване на възникналите проблеми.
Заради задълбочаването на трудностите и общественото недоволство, КРС апелира за установяване на конструктивен и ползотворен диалог между двете страни, който да доведе до разрешаването на проблема
за да се защитят интересите на пазара и най-вече на българските потребители.