МТИТС предлага да се координират пътническите превози с рейс и влак

03.09.2010 | 17:04
по статията работи:
Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии
МТИТС предлага да се координират пътническите превози с рейс и влак

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) предлага с новите изменения на Закона за автомобилните превози да бъдат координирани пътническите превози с автобус и влак, чрез изграждането на нова републиканска транспортна схема, съобщиха от министерството.

С предлаганите изменения се обхващат всички областни градове, както и такива с население над 30 000 души. Целта е да се отговори на реалната потребност от пътувания по дадено направление при постигане на координация на автобусната схема с железопътния транспорт.

Критерият е определен след извършен анализ на реалния пътникопоток и необходимостта от задоволяване на транспортните потребности на населението. Възлагането на линиите по Републиканската транспортна схема ще се извършва чрез конкурс с единни утвърдени критерии и софтуерно определени разписания.

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи. Това ще даде възможност да се изградят работещи транспортни връзки, целогодишно по твърдо разписание с всички населени места.

Предвижда се след приемането на Закона за автомобилните превози да бъде променена и Наредба 2, с което ще се въведе понятието „сезонни линии". По този начин ще бъде дадена възможност за откриването на директни автобусни линии за курортни селища, СПА центрове, райони с културни забележителности и други подобни населени места, които не влизат в Републиканската транспортна схема. Времето, през което ще работят тези линии ще бъде определяно в зависимост от нуждите на курортния център.

Към настоящия момент действат 2 750 разписания от РТС. Последните 8 години разписанията са се увеличавали средно годишно със 100, като се извършват около 400 промени по действащи разписания за 1 година. Това води до поява на тенденция за неспазване на разписанията, нелоялна конкуренция, което влошава транспортното обслужване и възникват рискове за безопасността на движението по пътищата.

При сега действащата Републиканската транспортна схема, предложенията за нови разписания, както и възлагането на линиите по тези разписания се правят от общините. МТИТС само утвърждава предложените разписания, като се съобразява с действащата нормативна уредба по отношение отстоянията за часовете за тръгване по определени направления, както и залагане на средни скорости, които да гарантират безопасността на движение. Това дава възможност да се предлагат неограничено крайни спирки за разписания, които на практика обслужват само частта от разписанието, която е най-атрактивна от пазарна гледна точка. Това изкривява конкуренцията и влошава чувствително качеството на услугата.

Пример за възможност за обслужване на нереален пътникопоток: Предлага се линия София-с. Плетена поради заети часове на тръгване за дестинацията София-Гоце Делчев. Реално така предложената линия обслужва основно пътникопотока София-Гоце Делчев и само от части, а дори и не се обслужва до с. Плетена.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...