Високопоставени политици тайно са помагали на компанията за превози "Юбер". Това разкритие направи вестник "Гардиън" с помощта на Международния консорциум на разследващите журналисти. Френският президент Еманюел Макрон, бившият еврокомисар Нели Крус и редица други политици лично са лобирали за развитието на компанията и проникването ѝ на международния пазар. В повече от 80 хиляди имейла, с които журналистите разполагат, се вижда, че политиците са обещавали на "Юбер" да им помогнат да наложат бизнеса си в Европа. Компанията харчела по 90 млн. долара на година, за да привлече позитивно настроени политици.
Преди да стане президент Макрон си говорел на малко име със собственика на компанията Травис Каланик и му обещавал промени в закона в негова полза, се казва в информацията. Твърди се дори, еврокомисарят Крус договаряла да се присъедини към "Юбер" докато още работела в Брюксел, което е в разрез с правилата.
Документите са първоначално изпратени на британския "Гардиън", който по-късно ги споделя с Международния консорциум на разследващите журналисти. Те съдържат над 124 хиляди официални документи, имейли и разговори на служители на компанията, които разкриват съмнителни бизнес практики. Файловете разкриват комуникацията между редица политически личности и шефовете на „Юбер“. Най-впечатляваща е работата им с настоящия френски президент Еманюел Макрон, тогава – министър на икономиката на Франция.
Париж беше една от една от първите европейски столици, в които се появиха "Юбер". Това беше посрещнато от множество протести на класическите таксиметрови компании – пазар, който във Франция е силно регулиран.
През август 2014 г. Макрон става министър на икономиката. Той вижда в "Юбер" възможност за растеж и осигуряване на нови работни места в страната. Именно тогава започва връзката му с компанията. Тогавашният министър провежда редица срещи с шефовете на компанията. Лобистът на „Юбер“ Марк МакГан описва една от първите срещи с Макрон по следния начин в изтекъл есемес: "С една дума мина зашеметяващо. Не съм виждал такова нещо досега. Сега тръгваме от офиса на Макрон и отиваме към летището. Ще ти дам информация скоро. Предстои ни много работа, но скоро ще танцуваме."
Знае се за поне четири срещи между шефовете на компанията и Макрон, като от тях единствената рекламирана е тази в Давос. В един момент в офиса на министъра на икономиката пристига благодарствено писмо с думите „Ние сме изключително благодарни. Отворената ни политика и начинът, по който ни приехте са изключително необичайни за отношения с държавата“.
Недоволството срещу компанията е огромно. Макрон смята, че в нейното съществуване във Франция няма бъдеще, но се съгласява да разработи, заедно с компанията, законодателство, което да позволи съществуването на „Юбер“ на френския пазар. „Юбер“ ще даде рамката на регулаторните мерки. Ще свържем екипите си, за да могат да започнат работа по подходящо предложение, което да може да се превърне в официалната рамка за Франция“, пише в имейл един от основателите на компанията Травис Каланик до Макрон. По-късно протестите във Франция излизат извън контрол и Макрон изпраща съобщение на Каланик, което гласи: "Ще събера всички следващата седмица, ще подготвим реформата и ще поправим закона. Още на следващия ден „Юбер“ спира услугата си във Франция заради обещанието на Макрон.
В официално съобщение от офиса на френския президент се казва, че в качеството му на министър на икономиката Макрон се е срещал с редица компании по време на мандата си.
От „Юбер“ също отричат да са спрели услугата си във Франция за сметка на по-щадящи и подходящи за тях закони. Според компанията стриктните закони на Париж по никакъв начин не са печеливши за тях.
Компанията успява да достигне и до един от главните регулатори в Европейския съюз – вицепрезидентът на Европейската комисия Нели Крус. За нея се знае дори, че е обмисляла да се премести в борда на съветниците на „Юбер“, след като приключи с работата си в комисията. Според правилата на ЕС трябва да има период от 18 месеца между работа за европейска институция и друга. В това време всяка нова позиция се одобрява предварително от ЕК. В родната ѝ държава Нидерландия двама шофьори са арестувани и съдия в Хага забранява приложението на компанията. През март 2015 г. офисите на „Юбер“ в Амстердам са обискирани. Според изтекли имейли Крус лично се обаждала на министри от правителството да ги убеждава да спрат обиските. По същото време Крус говори и с шефа на градските служби, като отношенията им в един имейл са описани като тормоз. Документите сочат още, че Крус е отговаряла за това лично да предава информация на премиера Марк Рюте.
Документите продължават да разказват за редица други политически лица, които са проправили път на „Юбер“ до големите пазари. Твърди се, че са правени опити за ангажирането на Джо Байдън, Олаф Шолц и Джордж Озборн.