В бъдеще Facebook ще печели основно от рекламите на малкия бизнес, сочат прогнозни анализи на експерти.
Понастоящем социалната мрежа разполага с 1 млн. рекламодатели, или двойно повече в сравнение с година по-рано, коментира Дан Леви, Facebook директор за малките бизнеси, цитиран от "Машабъл". Освен това мрежата разполага с 25 млн. малки компании с активни корпоративни страници.
Това означава, понастоящем едва 4% от фирмите, които поддържат профил във Facebook активно рекламират в него. Останалите 96% са сериозен потенциал, от който социалната мрежа може да спечели много.
„Смятам, че там има златна мина, която чака да бъде експлоатирана“, пише в имейл до Машабъл Майкъл Патчър, анализатор от Уедбуш Секюритис. „Тези 25 млн. бизнеса с активни страници ясно разбират, че да имат присъствие във Facebook е важно за тях, и е само въпрос на време много от тях да започнат да експериментират с пускане на реклами”.
Според Патчър дори само половината от тези бизнеси да започнат да рекламират във Facebook, това би генерирало приходи от над 1,25 млрд. долара.
В последните месеци Facebook успя да преодолее буксуването, характерно за началото на борсовата история на компанията, и да генерира стабилни приходи от реклама. Този просперитет, онагледен в добри финансови резултати през последните тримесечия, зарадва инвеститорите и покачи неимоверно позагубилите блясък акции на социалната мрежа.
Така за последното тримесечие приходите на Facebook се оказаха най-високите в историята на компанията. Наред с това статистиките показаха че социалната мрежа на Марк Зукърбърг цъфти и по отношение на потребителите, чиито брой и активност на месечна и ежедневна база надминават всички очаквания.
С други думи, бъдещето на социалната мрежа изглежда светло и след отминаването на празничния сезон, който по-традиция е силен за всички, изхранващи се от реклама.