От началото на май столичното метро тръгва до Летище „София“. Лъчът до аерогарата е готов на 100%, потвърждава изпълнителният директор на Метрополитен София инж. Стоян Братоев. Той допълва, че заради натовареността на линията ще бъдат скъсени интервалите между пристигащите влакове в най-натоварените часове.
Тези на първия лъч ще бъдат намалени с около половин минута, а интервалите на втория – с около две минути. „Така по Линия 1 в пиковите часове влаковете ще преминават през 3 минути, а по Линия 2 – през 6 минути“, обяснява Братоев.
Той посочва, че участъкът до летището се е забавил малко заради вертикалната полировка на метростанцията. Шефът на столичния метрополитен обаче потвърждава, че вече всичко като съоръжение и като техническо оборудване е готово, допълва агенция „Фокус“.
„Последните 10-15 дни влаковете се движат без пътници, така всички процедури за безопасност вече са преминали”, обяснява инж. Стоян Братоев. Той допълни, че изграждането на участъка до Младост 4 също върви по график.
В края на февруари стана ясно, че китайска компания е проявила интерес да изгради третия лъч на метрото в столицата. От фирмата са готови да участват заедно с българска фирма. Освен тях турската „Доуш иншаат ве тинджарет“, която построи част от втория лъч също ще се включи в процедурата за избор на изпълнител. Освен тях в нея ще участват и компанията, изградила метрото в Истанбул.
В процедурата ще участва и испанските фирми „Ел Ду“ и „Конструктора Сан Хосе“. Заедно с тях ще се състезават още чешката „Метростав“ и италианските Seli Overseas и Grandi Lavori Fincosit S.p.A, пише в-к "Преса". Изпълнителят трябва да бъде избран до май месец, а договорите да бъдат сключени през юли.