Метрото ще бъде свързано със симеоновския лифт*

07.11.2012 | 09:55
по статията работи: Петър Чернев
Станцията в жк "Младост 4" ще бъде обърната на запад към новото трасе на околовръстния път
Метрото ще бъде свързано със симеоновския лифт*

Експертен съвет към Столичната община е отхвърлил лансираната преди месец идея на шефа на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев разширението на метрото да стига до лифта в "Симеоново". Прието е било решение лифтът да слезе до разклона на околовръстното, защото този вариант е по-евтин. Ако по някакви причини това не може да се случи, тогава ще се мисли за другото решение.

Станцията в жк "Младост 4", която според генералната схема на метрото трябваше да е на изток, да се обърне на запад към новото трасе на околовръстния път. Тя ще отстои на около 700 – 800 метра от жилищния комплекс “Резиденшъл парк”. Промяната в посоката е поради липсата на достатъчно пътници в източните територии и възможността проектираната станция 16 да поеме целия поток за "Младост 4", обяснява Mediapool.bg.

След Бизнес парка метрото завива на запад под земята и при достигне до околовръстното, спира след 1050 м на новата метростанция 17, която е разположена на обходния път. Нататък трасето продължава успоредно на околовръстния път, подминава магазина IKEA и спира на кръстовището за Бистрица, където ще е следващата метростанция 18. Тя ще обслужва южните квартали на столицата и слизащите от "Бистрица", "Симеоново" и "Железница".

Очаква се участъкът да бъде пуснат през 2015 г.

След 2014 г. Столичната община обяви, че ще търси финансиране по Оперативна програма "Транспорт" за изграждането и на третия лъч на метрото - от "Ботевградско шосе" до "Овча купел", информира телевизия "България он еър". Според информация на economymagazine.bg отсечката ще струва грубо между 650 и 700 млн. евро. Това каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. В момента обаче нямало дори идеен проект, а тази сума е на база само предварителни проучвания.

Плановете са третият метродиаметър да се финансира отново по оперативна програма „Транспорт". Дължината му ще бъде 15.5 км с 18 метростанции.

Общината планира вторият лъч на метрото да бъде удължен от станция "Джеймс Баучер" до бъдещото продължение на бул. "Тодор Каблешков". Проектирането на отсечката от 1,2 км с една станция вече е в ход. Пътници имало, тъй като в района имало 65 блока, а и гара "Джеймс Баучер" била силно натоварена в сутрешните часове, съобщи в началото на октомври в. "Труд".

Впоследствие пред Econ.bg главният архитект на София Петър Диков призна, че е налице проблемът с претоварването на някои възлови метростанции. Една от тях била метростанция "Сердика".  Диков коментира още по повод разширението на подземната железница: "Една от идеите за развитието на метрото на юг до околовръстния път е то да бъде използвано от живеещите около него, впоследствие те да отидат до някой голям буферен паркинг, да се качат на метрото и да слязат с него до центъра. Т.е. – развитието на метрото на юг би могло да бъде бариера на влизането на коли от юг към центъра на града".

*Информацията е допълнена в 18.35 ч.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...