Експертен съвет към Столичната община е отхвърлил лансираната преди месец идея на шефа на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев разширението на метрото да стига до лифта в "Симеоново". Прието е било решение лифтът да слезе до разклона на околовръстното, защото този вариант е по-евтин. Ако по някакви причини това не може да се случи, тогава ще се мисли за другото решение.
Станцията в жк "Младост 4", която според генералната схема на метрото трябваше да е на изток, да се обърне на запад към новото трасе на околовръстния път. Тя ще отстои на около 700 – 800 метра от жилищния комплекс “Резиденшъл парк”. Промяната в посоката е поради липсата на достатъчно пътници в източните територии и възможността проектираната станция 16 да поеме целия поток за "Младост 4", обяснява Mediapool.bg.
След Бизнес парка метрото завива на запад под земята и при достигне до околовръстното, спира след 1050 м на новата метростанция 17, която е разположена на обходния път. Нататък трасето продължава успоредно на околовръстния път, подминава магазина IKEA и спира на кръстовището за Бистрица, където ще е следващата метростанция 18. Тя ще обслужва южните квартали на столицата и слизащите от "Бистрица", "Симеоново" и "Железница".
Очаква се участъкът да бъде пуснат през 2015 г.
След 2014 г. Столичната община обяви, че ще търси финансиране по Оперативна програма "Транспорт" за изграждането и на третия лъч на метрото - от "Ботевградско шосе" до "Овча купел", информира телевизия "България он еър". Според информация на economymagazine.bg отсечката ще струва грубо между 650 и 700 млн. евро. Това каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. В момента обаче нямало дори идеен проект, а тази сума е на база само предварителни проучвания.
Плановете са третият метродиаметър да се финансира отново по оперативна програма „Транспорт". Дължината му ще бъде 15.5 км с 18 метростанции.
Общината планира вторият лъч на метрото да бъде удължен от станция "Джеймс Баучер" до бъдещото продължение на бул. "Тодор Каблешков". Проектирането на отсечката от 1,2 км с една станция вече е в ход. Пътници имало, тъй като в района имало 65 блока, а и гара "Джеймс Баучер" била силно натоварена в сутрешните часове, съобщи в началото на октомври в. "Труд".
Впоследствие пред Econ.bg главният архитект на София Петър Диков призна, че е налице проблемът с претоварването на някои възлови метростанции. Една от тях била метростанция "Сердика". Диков коментира още по повод разширението на подземната железница: "Една от идеите за развитието на метрото на юг до околовръстния път е то да бъде използвано от живеещите около него, впоследствие те да отидат до някой голям буферен паркинг, да се качат на метрото и да слязат с него до центъра. Т.е. – развитието на метрото на юг би могло да бъде бариера на влизането на коли от юг към центъра на града".
*Информацията е допълнена в 18.35 ч.