Над 10 000 българи са се отправили на круизни пътешествия през тази година. В тази цифра обаче не са включени децата до 18 години, които са пътували с родителите си. В същото време сериозно са се увеличили и резервациите на българите за пътувания с лайнери за следващата 2015 г. Това е изненада като цяло за нашия пазар при условие, че традиционния период на круиз промоциите предстои да започне от края на декември и да продължи до март 2015 г., обясняват от Българско Круиз Общество. Според данните им продължава сериозно да нараства делът на хората предпочели този тип луксозна ваканция.
В момента туристически фирми започват да предлагат различни промоции за хората, предпочели този вид почивка. В офертите фирмите предлагат, освен безплатно пътува за децата, така и бордови кредити за покупки, безплатни или намалени брегови екскурзии. В някои от офертите пък има безплатни напитки и интернет достъп за пасажерите, но задължителното са СПА процедурите, за които също туристите могат и да не дадат пари.
В някои оферти има и ваучери за безплатно хранене в част от ресторантите, както и за игри в казината, обясняват специалистите.
Последните две години показаха, че круиз линиите предпочитат да привличат клиенти с по-голямо разнообразие от предлагани от тях елементи добавена стойност, вместо да се конкурират на база по-ниска крайна цена за самия круиз. Тази стратегия всъщност е и от полза за основния канал на резервации - круиз агенциите, които също нямат интерес да предлагат по-ниски цени и съответно да реализират по-малки комисионни.
Заради по-големия избор от продукти в пакета за круиза вече и потребителите не гледат само цената на пътуването, но и екстрите към него. В допълнение времето на направа на круиз резервацията, периода на плаване и дестинацията се явяват решаващи фактори в уравнението на предстоящия круиз. Офертите в последната минута имат смисъл за българските пасажери единствено ако порта на тръгване е в или близо до България и не са необходими полети, обясняват специалисти.
В момента очакванията за круизите през 2015 г. като цяло са цените да се запазят на същите нива, но разликите да идват от елементите добавена стойност при различните оферти.