Американския сайт Twitter ще трябва да бъде по-чувствителен по отношение на съдебните решения на турския съд, налагащи премахване на определено съдържание от интернет платформата. Освен това, от компанията трябва да започнат да предлагат услуга на живо за обслужване на клиенти на турски език, предаде „Ройтерс“.
Представители на турското правителство и сайтът за микроблогинг Twitter се срещнаха в Дъблин, за да изгладят напрежението помежду си, предизвикано в края на март, което накара властите в Анкара да блокират платформата за 2 седмици.
„Twitter ще предостави услуга за обслужване на клиенти на живо много скоро. Това е много позитивна стъпка за нас, защото по този начин много по-бързо ще се реагира на оплаквания, свързани с нарушение на личните права на потребителите в интернет. В някои случаи дори няма да има нужда от решение на съда“, заявиха от турската страна.
Властите в Анкара блокираха сайответе на Twitter и Youtube малко преди местните избори, поради изтекли аудиозаписи уличаващи близкото обкръжение на премиера Таийп Ердоган в корупция.
Забраната за Twitter бе премахната в началото на април след като конституционният съд в Турция заяви, че това нарушава правото на изразяване. Платформата за видеосподеляния Youtube остава частично недостъпна за турските потребители.