Всички знаем, че социалните мрежи могат да бъдат пристрастяващи. Eдин от сигналите, че сме затънали в тях, е тъй нареченият синдром FOMO – съкращение от „страх да не пропуснем нещо“ (Fear of Missing Out).
Страдащите от него започват да се чувстват зле, ако за даден период не могат да проверяват пощата си или новинарския поток в Twitter акаунта си. Те започват да се страхуват, че ще изпуснат нещо важно, което не бива в никакъв начин да се пропуска.
Тревожен факт е, че мнозина от потребителите страдат от FOMO. Според проучване на MyLife.com 56% от анкетираните се страхуват да не изпуснат важни новини или ъпдейти в профилите на приятелите си, ако са далеч от социалните мрежи.
Статистиката сочи, че пристрастяването към мрежите е толкова високо, че хората биха жертвали други свои пристрастявания, за да останат свързани. 26% признават, че биха се разделили с ежедневни навици като пушене или гледане на реалити формати по телевизията само и само да имат достъп до Facebook или Google+ профила си.
Над половината от анкетираните споделят също така, че днес влизат по-често в социалните мрежи отколкото са го правили преди 2 години, а първата работа 27% от тях е да ъпдейтнат статуса си, след като станат сутрин.
Според проучването броят на акаунтите, които отделният потребителят поддържа, също се е повишил. Около 42% от участниците в анкетата имат множество акаунти, като за хората между 18 и 34 години дялът е 61%. Отделно средният интернет потребител разполага с 3,1 имейл акаунта, като преди година те са били 2,6.
Макар че 52% от респондентите признават, че са обмисляли да си вземат „ваканция“ от една и ли повече социални мрежи през последната година, едва 24% мислят, че наистина ще го
направят. Причината разбира се е във FOMO.
В следващата инфографика можете да се запознаете и други интересни заключения от изследването на MyLife.com.