2017 беше още една чудесна година за онлайн търговията.
Имаше ръст от порядъка на 15-16%, дори докъм 18% в зависимост от сегмента, с който се занимава конкретният онлайн търговец. Това коментира Велизар Величков, занимаващ се с онлайн търговия в студиото на телевизия "Блумбърг.
„В България онлайн търговията ще расте, защото българският потребител малко по-трудно и по-късно се довери на този бизнес като цяло. Ако преди 10 години средната кошница е била 5-10 лева в момента тя е много по-голяма. Хората са склонни да си купуват телевизори, почивки по 2000 лева. хладилници, да си обзавеждат апартаментите, да си купуват коли“, каза още експертът.
Той добави, че със сигурност сме няколко години назад и откъм платежни инструменти, откъм доверие и изобщо откъм потребление, но въпреки това потребителското доверие се увеличава.
По думите му това се дължи и на факта, че все повече търговци започват да държат на брандовете си.
„Ако до преди 4-5 години се появяваха така наречените еднодневни търговци, опитващи се да направят краткосрочна далавера /нещо да продадат, да изкарат някакви пари и да затворят сайта/, то момента много трудно може да се случи това. Защото в интернет е много проследимо всичко, което може да направи един онлайн търговец. Появяват все повече големи търговци, които държат много повече на бранда си, отколкото на краткосрочните печалби“, смята Величков.