Наблюдава се тенденция пътниците и товарите да се насочват към автомобилния транспорт. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, при среща с неправителствени организации в Министерски съвет.
„По-голямата част от автомобилния транспорт е на частни превозвачи. Частните собственици са много по-гъвкави в предлагането на пазарни условия с цени, различни схеми на разрочено плащане, нещо, което в БДЖ, поради това, че действа в рамките на всички правилници, се извършва по-бавно като процес”, каза министър Папазов.
Той коментира и мненията на някой експерти за неравнопоставеност между двата вида транспорт.
„Не съм съгласен, че има неравнопоставеност между двата вида транспорт. Напротив, в момента във всички фондове, които постъпват от ЕС, знаете, че в новия програмен период, железопътния транспорт е със същата тежест като автомобилния, дори получава допълнителна тежест. Главно поради по-голямата екологичност. За следващия програмен период в кохезионния фонд средствата са разпределени 50 на 50”, заяви министър Папазов.
„Министерство на транспорта ще опита да приложи система, която да изравни заплащането на таксите между двата вида транспорт. За да бъде въведена тази система, е необходимо политическо съгласие, което в един момент би трябвало да настъпи, за да може да въведем тази система. Тя е много по-справедлива”, каза още министър Папазов.
Той коментира и въпроса - защо се толерира автобусният транспорт пред железопътния.
„Превозвачите заплащат еднократно годишна винетка, при железопътния таксите са за всяко придвижване. Необходима е промяна с цел равнопоставеност. В този случай е належаща промяна в разписанието”, уточни министър Папазов, цитиран от агенция „Фокус”.