Интернет сайтовете в САЩ, които предлагат пиратско съдържание, вече няма да получават предложения за реклами от Google и други големи рекламодатели. По този начин властите се опитват да намалят техните приходи и да затруднят работата им, пише британският вестник „Гардиън“.
В рамките на новата инициатива притежателите на авторски права над музика, филми и други продукции ще могат да уведомяват големите мрежи от рекламодатели, ако техни реклами се показват на сайтове, предлагащи пиратско съдържание.
По подобна схема работят и британските органи, борещи се с пиратското съдържание в мрежата. Организацията, защитаваща правата на музикалната индустрия на Острова, си сътрудничи с Бюрото по интернет реклама за въвеждането на мерки, чиято цел е да ограничи рекламирането в сайтове, предлагащи незаконно съдържание.
Пиратските страници често печелят солидни суми от Google, Yahoo! и други рекламодатели поради факта, че те са посещавани от милиони потребители всеки месец. Наред с това много често те разполагат с възрастовите профили на посетителите, което е ценна информация за рекламодателите.
Така например предлагащият незаконно съдържание британски сайт Surfthechannel генерираше приходи от 35 хиляди паунда месечно от реклама, преди неговият собственик да бъде вкаран в затвора. От имейли на собствениците на торент сайта The Pirate Bay става ясно, че преди няколко години те са получили оферта за реклама в размер на 65 хиляди паунда на месец. Срещу тези пари на The Pirate Bay е трябвало да показва реклами на казина и покер игри.