Българската политика и българските електронни и печатни медии са се слели в едно шоу, стана ясно от изследване на Лабораторията за медиен мониторинг. Според представения доклад, има пълна хармония между медии и политика като в тази хармония не участват избирателите.
Независимо от това, че медийно-политическият театър вбесява много хора, има и твърди ядра, които винаги гласуват за своите хора. Беше отчетено, че например изказването на Ахмед Доган в с. Кочан за разпределението на "порциите в държавата" е мобилизирало още 300 хил. души да гласуват, но е мобилизирало и неговите избиратели.
Доброто медийно поведение на Костов пък не е довело до висок резултат за него. Например Доган и Сидеров не са присъствали в медиите, но това не е повлияло на твърдия електорат зад тези политици.
Беше отчетено, че негативния вот на хората се е излял в медийно позитивния образ на Бойко Борисов. Според експертите Бойко Борисов е медийно произведен образ.
В тази кампания са липсвали политически идеи, говорело се е повече за купуването на гласове, отколкото за политическите идеи или програми, отчетоха експертите, цитирани от Агенция „Фокус". Според експертите в кампанията се е завърнала стилистиката на говорене от 1991 година.
Беше отчетено, че в България като че ли се живее в махала - хората добре се ориентират в любовните триъгълници между политиците, в начина на обличане и други. Но вече посланията не са идеологически както през 90-те години, а битката е междуличностна.