Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна до 129,5 пункта през ноември от 126,2 пункта през октомври, докато осреднената прогноза на финансовите пазари беше за понижение до 124,0 пункта, показва проучване на компанията Conference Board, цитирано от "Файненшъл таймс".
Това е най-високото ниво на индекса, определящ доверието на американците в икономиката на САЩ, от ноември 2000 година насам.
Индексът, измерващ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, нарасна през ноември до 153,9 пункта от 152,0 пункта месец по-рано, докато индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца скочи до 113,3 пункта от 109,0 пункта през октомври.
„Потребителското доверие нарасна за пети пореден месец, достигайки нов 17-годишен връх. Оценката на потребителите по отношение на настоящите условия се подобри умерено, докато очакванията им за краткосрочните перспективи се подобриха още по-силно преди всичко поради оптимизъм относно по-нататъшно подобрение на пазара на труда“, посочи Лин Франко, директор на проучването на Conference Board.
Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се увеличи през ноември до 34,9% от 34,4% месец по-рано, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", се понижи от 13,5% до 12,7%.