Интернет потребителите все по-малко използват Firefox, за да получат достъп до мрежата. Браузърът достигна най-ниската си популярност от 5 години насам със само 15,6% пазарен дял за месец юни. За сметка на това Internet Explorer задържа първото си място като най-използван компютърен браузър с най-голямо потребление от 2 години насам, предаде изданието ZDnet.
Залезът на Firefox започна още от 2012 г., когато стартира тенденцията на намаляване на потребителите, които го използват. Данните сочат, че от май 2013 г. с 20,6% пазарен дял браузърът не е надхвърлял 20 на сто.
Internet Explorer пък достигна най-високите си стойности от 2 години насам с 58,4% потребление през юни 2014 г. Браузърът на Google – Chrome, скочи от 17,7% през май до 19,3 на сто през юни за сметка на спада на Firefox. ,
Safari на Apple също не може да се похвали с успехи. С пазарен дял от едва 5,3% браузърът не е бил толкова непопулярен от март 2013 г. насам.
На какво обаче се дължат проблемите за Firefox? Негативно влияние на репутацията на браузъра оказаха добавянето на реклами към него и непрекъснатите проблеми с оптимизацията му. Към това се прибавя и фактът, че рекламното споразумение между Mozilla и Google идва към своя край, имайки предвид, че 90% от приходите на Mozilla идват от търсачката Google.
Въпреки че компанията се опитва да пробие на пазара със своята мобилна операционна система - Firefox OS,няма голям напредък в тази насока на фона на двата гиганта Android на Google и iOS на Apple. Дори да успее да популяризира операционната си система, Mozilla едва ли ще може да покрие всички загубени приходи, които ще има след като сделката с Google приключи, коментират експерти.