Преговаряме с Латвия за ремонт на старите електрически мотриси

20.01.2015 | 10:37
по статията работи: Десислава Маданска
В момента се използват само 17
Преговаряме с Латвия за ремонт на старите електрически мотриси
Снимка: Sxc.hu

БДЖ преговаря с латвийска фирма за основен ремонт и обновяване на старите електрически мотриси от 32-ра серия. Това съобщи зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.

„Те са правили рециклиране на подобни електрички за Полша. За България проблемът е голямото разстояние до завода производител RER в Рига. Питали сме ги дали ремонтът може да стане в нашата страна. Разговорите още не са приключили”, добави зам.-министърът на транспорта.

По думите му има и план за действия в случай, че преговорите не успеят. От БДЖ планират от 17 електрически мотриси от този тип, доставени през 70-те години на миналия век, които в момента се използват, до края на юни да останат само 4.

Според Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ, в жп депото на Горна Оряховица могат да ремонтират по една такава мотриса на месец. Според него по този начин ще се решат проблемите със старите железни електрички.

„След като върнаха субсидията от 40 млн. лв. вече не може да се казва, че парите ги няма. Лошото е, че има повредени мотриси и от сименсите, които са най-новите в подвижния състав на железницата”, добави синдикалистът.

Недостигът на средства доведе до това, че през миналата година е трябвало да бъдат инвестирани поне 40 млн. лв. за ремонти и поддръжка на локомотивите, вагоните и мотрисите, а са дадени едва 25 млн. лв.

По думите на Гинев за нов подвижен състав ще може да се говори, когато има свободни пари. Според него обаче доставката няма да може да стане бързо.

„В случая не става въпрос за автомобили, а ще трябва машините първо да се поръчат. Изисква се повече време за производството им”, каза Гинев.

Той добави, че основното решение на проблема е в договарянето с банките кредитори, информира в. „Монитор“. По думите му, ако се постигне някакво споразумение, в резултат на което в БДЖ ще остане ресурс, ще могат да се предприемат действия в тази насока.

„Ще преговаряме с кредиторите, когато е готова оздравителната програма и получим нотификацията от Брюксел, за одобряване на държавната помощ за превозвача. Тогава вече ще имаме точен разчет с какво разполагаме”, каза още зам.-министърът.  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 09.01   475 г. – Император Зенон е изгонен от Константинопол. 1317 г. – Филип V е коронован за крал на Франция. 1349 г. – Под претекст, че са носители на чума,...