Проблемът на тези избори беше, че черният PR сработи

13.07.2009 | 12:49
по статията работи: econ.bg
Без негативна кампания БСП умираше, смята социологът Юрий Асланов
Проблемът на тези избори беше, че черният PR сработи

Проблемът на кампанията за парламентарните избори е не, че имаше черни PR послания, а че те сработиха. Около това становище се обединиха авторите на политическите PR кампании на партиите по време на дискусия на тема: "Black&White PR в българските избори". Българските политици откриват своите качества, очерняйки опонента си, коментира Михаил Михайлов, ръководител на PR кампанията на партия „Лидер". Той изтъкна, че политиците са в голям грях към народа, тъй като за последните 20 години на хората се повтаря, че няма значение какво правиш, а е важно само да пуснеш точната бюлетина и някой ще ти помогне. „Политически дебати нямаше, тъй като политиците нямаха аргументи", коментира и Арман Бабикян, експерт по политически PR.

След последните избори в обществото се появи нагласата, че PR е нещо лошо

„Негативната  кампания на БСП накара да излязат крайно ядосани хора", обясни социологът Юрий Асланов. „Смайващо постижение е да гласуват 70 и повече процента от реално живеещите тук хора". Негативната кампания изигра своята роля за активиране на избирателите на БСП, но накара и другите избиратели да излязат и да гласуват.

„Аз лично никога не съм вярвал, че БСП ще съумее да събере 750 хил. гласа", изтъкна още социологът и допълни, че без тази кампания „партията щеше да умре".

Интересно, но най-изненадани от изборните резултати останаха като че ли тези, които спечелиха изборите, коментира още Михаил Михайлов. „Те през цялото време искаха да получат 120 и повече депутатски места, а когато получиха 116 - останаха потресени". Михайлов изтъкна още, че това са били най-манипулираните и нечестни избори за последните 20 години. Всички обаче сега дискутират ролята на черния PR в тази кампания, рапърът, който ще влезе в парламента и т.н. "PR кампаниите се оказаха параван за машинациите на тези избори", допълни Михайлов.

„Първият добър извод от тези избори е, че хората разбраха, че гласът им струва нещо", смята директорът на пресцентъра на НДСВ Людмила Виденова. Социологическите прогнози от последните дни, които показваха малки разлики между БСП и ГЕРБ, изплашиха хората и те излязоха да гласуват, смята тя. Голямата избирателна активност обаче остави множество партии с традиции извън парламента, сред които НДСВ, ВМРО и други, допълни Асланов. „НДСВ беше големият губещ на тези избори. Но само нашият лидер излезе и си подаде оставката", потвърди Виденова.

Освен загубата на партии с традиции, имаме връщане към двуполюсния модел. „Изгубихме центъра, тъй като ДПС не е автентичният център", коментира още експертът.

Тя припомни, че само НДСВ е водела изцяло позитивна PR кампания. Всъщност тези избори показаха, че нито само негативна, нито само позитивна кампания носи успех на изборите. Трябва да се търси балансът, допълниха експертите.

„Кампанията не печели изборите, а може да ги загуби", заключи Найо Тицин, PR експерт на „Синята коалиция". Той призна, че към него е имало натиск да изготви негативна кампания в отговори на нападките към „Синята коалиция". Обяснявах, че целта на кампанията е именно да бъде отговорено и да се въвлече опонентът в дебрите на черния PR, коментира той. „Едва, когато изготвих един примерен клип, политиците се убедиха, че не трябва да отговаряме на тези нападки", допълни Тицин.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...