Как да продължи процедурата по приватизация на "БДЖ товарни превози" ще обсъжда днес надзорният съвет на Агенцията за приватизация.
В предаването на "Хоризонт" - "Преди всички" министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски представи очакванията си за приватизационната процедура: "Критериите ще бъдат свалени едно ниво надолу, за да могат да дойдат инвеститори. Продажбата е необходима и животоспасяваща за компанията. Без приходите от приватизацията няма как да бъдат обслужени заемите".
"Ще има нова процедура за приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". Този път тя ще бъде по-кратка, а вероятно критериите за инвеститорите ще бъдат занижени, така че да бъдат привлечени повече инвеститори". Това съобщи вчера председателят на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров, цитиран от Агенция "Фокус".
Очакванията му са до края на тази година процедурата да приключи.
На въпрос защо се е провалил първият търг за продажбата на дружеството, Владимиров коментира, че отговор могат да дадат от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
Цените на билета за влак може и да се увеличи заради спряната от Министерството на финансите субсидия за "БДЖ - Пътнически превози". Това съобщи отново вчера каза депутатът от БСП и бивш министър на транспорта Петър Мутафчиев. Социалистите предупредиха и за опасност при провалена приватизация на "БДЖ - Товарни превози", информира БНР.
В края на миналата седмица финансовият министър Симеон Дянков спря субсидията заради неплатени траншове по заем към Световната банка. Спрените 221 милиона лева могат да доведат до увеличение на цените за пътниците, предупреди Мутафчиев. Той обясни: " Трябва да намерят средства за ремонт на вагоните. Сега, когато те си получаваха даже парите, няма достатъчно вагони за пътническите превози. Това какво означава. Че те ще намалят разходите. Ще намалят вагоните. Ще почнат да обменят влакове, ще трябва да увеличат цената на билетите.