Преговорите между сателитния доставчик “Булсатком” и bTV Madia Group, чийто сигнал вече не се излъчва в мрежата на доставчика, продължават и през тази седмица.
Независимо от договорката им, засега печеливши са конкурентите и на двете страни. Кабелният оператор “Blizoo” се опитва да печели нови абонати, като предлага половин такса за първите 4 месеца, ако
сключиш договор за 18. От Нет1 обявиха, че нямат специални отстъпки заради казуса с “Булсатком”, но винаги са с конкурентни оферти.
“Има увеличение на нашите абонати, но срокът е твърде кратък, за да се каже дали е предизвикан от ситуацията”, обясни Мария Божилова от Нет1. По думите й абонатите винаги дават толеранс, а и е
необходимо техническо време за смяна на един доставчик с друг, съобщава "Труд".
Спорът между “Булсатком” и медиите от групите на bTV и ТV7 се разгоря преди Коледа, след като от телевизиите обвиниха оператора, че крие броя на абонатите си и така ги ощетява. На 2 януари bTV
Madia Group изключи сигнала си към оператора, а от събота това направиха и ТV7 и Super 7.
Днес се очаква от ТV7 да внесат жалба в ГДБОП и прокуратурата срещу “Булсатком”. От медийната група обвиняват доставчика, че е продължил да излъчва ТV7 повече от 12 часа, а
Super 7 повече от 24 часа, след като те са спрели сигнала на каналите.
Сигналът на ТV7 и Super 7 e преустановен едностранно от телевизията, а от наша страна са спазени всички технологични изисквания, отвърнаха от сателитния доставчик. Оттам добавиха, че не
се притесняват от каквито и да било проверки. От “Булсатком” допълниха, че в края на миналата година ТV7 са им пратили предложение за удължаване на договора.
“Ние приехме офертата и на практика продължихме договора, който вече съществуваше между нас. Впоследствие от телевизията изпратиха нова оферта и поискаха нови преговори. Ние отговорихме с ясно
предложение, но вместо преговори получихме медийна атака и предупреждение за прекъсване на сигнала”, казаха още от “Булсатком”.
Това е долна лъжа, отвърна изп. директор на ТV7 Николай Бареков. Той обясни, че предишният шеф на медията наистина е пратил писмо за удължаване на договора с променени цени. По думите му
от “Булсатком” първо изпратили арогантен отказ, а едва в последния ден на миналата година пратили ново писмо, че приемат офертата.
След Нова година така и не се стигнало до контракт. За последните 7 месеца на 2012 г. ни дължаха 200 000 лв., каза още Бареков. Част от задълженията вече били платени.