Разходите на американските потребителите нараснаха рязко от техните доходи през ноември, което е сигнал, че потребителското доверие, предстоящото съкращаване на данъците и възходящите финансови пазари са в подкрепа на един силен празничен сезон на пазаруване.
Поръчките за промишлено произведени стоки в САЩ също отбелязаха солиден растеж през единадесетия месец на годината, което е поредно доказателство за устойчив подем в промишления сектор на водещата световна икономика през настоящата година. Според доклад на Департамента по търговия потребителските разходи, формиращи повече от две трети от икономическата активност в САЩ, нараснаха през ноември с 0,6% на месечна база след повишение с 0,2% през октомври и очаквания за малко по-скромен растеж с 0,5 на сто.
В същото време личните доходи, включващи доходи от заплата и от други източници, се увеличиха с 0,3% спрямо предходния месец, докато осреднените прогнози бяха за тяхно поредно повишение с 0,4 на сто.
Това доведе до спад на нивото на спестовност до 2,9% от 3,2% през октомври, достигайки най-ниско ниво от ноември 2007 година, показват данните на Търговския департамент. Департаментът по труда представи и данни, според които ценовият индекс на личните потребителски разходи (PCE индекс) се повиши през ноември с 0,2% на месечна база и нарасна с 1,8% спрямо година по-рано. Основният ценови индекс, който се следи внимателно от Фед като мерило за инфлацията, се повиши на месечна база с 0,1% и на годишна база с 1,5%.
Целевото ниво на Фед е за годишна инфлация от 2 на сто, като ценовият PCE индекс достигна и дори леко надвиши това важно ниво в началото на 2017 година за пръв път от близо пет години насам, след което обаче последва трайно забавяне на неговия растеж към региона 1,5% – 1,3%.