Разширява се авиационният пазар у нас

23.02.2014 | 14:39
по статията работи: Елица Елефтерова
През изминалата година по международните редовни линии са превозени общо 4,12 млн. пътници
Разширява се авиационният пазар у нас

Авиационния пазар у нас през миналата година е отчел увеличение с 4% спрямо 2012 г.. През трите основни летищата София, Варна и Бургас с международни и чартърни полети са превозени близо 7 млн. пътници. Това посочи председателят на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов.

През изминалата година по международните редовни линии са превозени общо 4,12 млн. пътници от и до всички граждански летища в страната. Спрямо 2012 г. това е ръст от 2,5%.

Делът на редовните линии е 60%, а 40% са били чартърни полети. Делът на българските авиокомпании е 2,2 млн. превозени пътници. С чартърни полети са превозени общо около 2,7 млн. пътници, от които с български авиокомпании - 1,10 млн. пътника, което е 10% ръст спрямо миналата година.

От и до летището във Варна с 18%, е най-големият ръст в превозени пътници през изминалата година спрямо 2012. За останалите летища - София и Бургас - ръстът е 2%.

По вътрешни линии са превозени 354 хил. пътника за годината, като в участието на въздушните превози от и извън България основна роля има "България ЕР", следвани от "Болкан холидейз", "България ер чартър", "Ер Вия".

Четиримесечният чартърен сезон не може да покрие разходите за всички 12 месеца на годината, заради което част от авиокомпаниите изнасят флота си основно през зимата навън, посочва Станулов, съобщава iNews.

Българската авиация работи успешно по целия свят - Европа и Далечния Изток, Дубай, Виетнам, Пакистан, в Африка, и навсякъде по разширяване на пазара с успех, коментира той.

Според него българската авиация е била в криза две години, но загубите от 2-3 процента от 2009 и 2010 година са възстановени. “За последните 7-8 години нашите авиокомпании трябваше да сменят почти изцяло флота си, за да покрият регламентите на Европа”, припомни той.

Прогнозите ни за 2014 година е за ръст между 3 и 5%, подобно на миналата година, прогнозира Станулов.

26% е делът на нискотарифните авиокомпании. Една от основните пречки да нямаме още редовна линия до САЩ е проблемът на сигурността, за което има претенции от страна на американците към летище София.

Частна българска авиокомпания е изпълнила 42 полета до Сочи по поръчки на Световната федерация по ски, което е около 90% от всички полети, с които спортистите са били превозени.

На годишната си среща авиопревозвачите казаха още, че категорично не подкрепят идеята, лансирана от водещи туроператори и тяхното парламентарно лоби, за навлизане на колкото се може повече "лоу кост" компании, които да регулират българския пазар. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 12.02   1541 г. – Сантяго, днешната столица на Чили, е основана от Педро де Валдивия. 1817 г. – В битката при Чакабуко чилийската войска разбива испанската армия,...