Пътища от магистрален тип ще обикалят София, а изграждането им ще е до четири години, каза при представянето на транспортната инфраструктура от Общия устройствен план главният архитект столицата Петър Диков, цитиран от БТА.
Магистралите ще свързват изграждащата се в момента магистрала "Люлин" чрез Западната тангента, продължаваща до Северния околовръстен път, с автомагистрала "Хемус". От "Хемус" скоростният път ще продължава по Източната тангента до автомагистрала "Тракия".
По думите на Диков тези пътища ще дават възможност за скорост на движението 120 км в час, няма да имат светофари, а кръстовищата ще са на две нива.
Според него това е реален начин да се намали трафикът, тъй като ще се ограничи транзитното преминаване през столичните булеварди.
Планът предвижда кръстовища на две нива да има на "Орлов мост", "Лъвов мост", "Сточна гара", както и на бул. "Др. Цанков" и на ул. "Фр. Нансен".
Възможно решение на проблемите с натоварения трафик, които се срещат не само у нас, а във всички големи градове по света, предлага IBM в свой доклад, представен днес. Какво представляват т.нар. Интелигентни транспортни системи и какви са препоръките на високотехнологичната компания към тях бихте могли да научите тук.