Калфирнийският и Йейлският университет установиха,че настроенията могат вирусно да се предават през социални медии като Facebook.За да стигнат до тези резултати, е било изследвано влиянието на лошото време върху онлайн статусите. Те са били проучени в периода между януари 2009 и март 2012. Изводът, до който учените достигнали бил, че ако някой е повлиян от дъждовния ден навън и сподели това във Facebook, между един и двама други ще проявят емпатия и ще му съчувстват.
Откритията са публикувани в научното списание Plos One. Става ясно, че при облачно време негативните Facebook статуси се увеличават с 1,16%, а позитивните намаляват с 1,19%. Всеки отрицателен пост поражда допълнително 1,29 повече песимистични постове. Добрата новина е, че оптимистичните споделяния имат по-силно влияние. Един положителен пост ражда още 1,75 подобни на себе си.
Изследователите са удивени пред възможността това, което един индивид чувства и казва на дадено място, да повлияе на възприятията на толкова много хора по целия свят. Според учените социалните медии спомагат да се увеличи интензивността, с която глобалните настроения се синхронизират, допълва „Би Би Си“. От дълго време е известно, че при комуникация очи в очи се извършва обмен на емоции, но все още ненапълно изследван остава капацитетът на социалните медии да предизвикват същия ефект.
Учените коментират, че новите технологии предлагат начини за по-бързото разпространение на впечатленията, защото създават повече място за самоизразяване и достъп до по-голям брои хора. В резултат на това могат да настъпят по-динамични изменения във възприятията на света. Те ще се проявят във всяко едно отношение от настроенията спрямо политическата система до очакванията на финансовите пазари, добавиха още изследователите.