Туристическият бранш иска сезонни работници извън ЕС да могат да работят тук 5 месеца

29.05.2017 | 11:55
по статията работи: econ.bg
Според действащата наредба чужденци от страни извън Европейския съюз могат да пребивават до 90 дни като сезонни работници, без разрешение за работа – само чрез регистрация в Агенцията по заетостта
Туристическият бранш иска сезонни работници извън ЕС да могат да работят тук 5 месеца
Снимка: под лиценза на creative commons

Хотелиерите в курорта Слънчев бряг настояват да се удължи срока, в който граждани на трети страни могат да работят сезонно в България. В момента те имат право на работа в рамките на 90 дни, което според хотелиерите не е достатъчно.

"Продължителността на летния сезон по нашето Черноморие е около 5 месеца - от май до септември включително. Това означава, че ако ние наемем чуждестранни граждани от началото на май, то точно в пика на сезона – юли и август – оставаме без персонал", обяснява ситуацията Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците в курорта. Тя допълва, че с Министерството на труда са водени разговори този срок да се удължи на 5 месеца.

Според действащата наредба чужденци от страни извън Европейския съюз могат да пребивават до 90 дни като сезонни работници, без разрешение за работа – само чрез регистрация в Агенцията по заетостта. Мярката беше приета през миналата година, за да компенсира недостига на работна ръка в туристическия сектор.

В същото време се оказва, че има пречка студенти от университети извън ЕС, да изкарат стажовете си в България.

На годишното си общо отчетно събрание членове на Съюза на собствениците в Слънчев бряг са обсъдили и липсата на проекти по обновяване и поддържане на инфраструктурата в Слънчев бряг, недостатъчната ефективна реклама на туристическия продукт.

На събранието хотелиерите обсъдили и проблема с неправомерните претенции на "не малка част" от английските туристи идващи на ваканция в България, които понякога години след като са се завърнали във Великобритания предявяват огромни претенции за изплащане на обезщетения за уж претърпени вреди в родните хотелски обекти.

"Тези действия на английските туристи ощетяват неимоверно много българския туристически бизнес и са пречка за нормалните бизнес отношения", посочват от Съюза.

Според тях има цяла схема, по която се прави това: тypиcтитe ce пpибиpaт y дoмa. Cлeд няколко месеца ce cвъpзвaт c aдвoĸaт, който започва да пpитиcĸa тypoпepaтopa, a тoй - cъoтвeтния xoтeл за изплащане на oбeзщeтeния. Дават като пример туристи, който иска обезщетение, защото се наранил при падане в хотел в курорта като твърдял, че е заради мокър под, а според хотелиерите причината е била солидното количество алкохол.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...