"Истината е, че това съфинансиране при санирането на жилищните блокове затруднява хората, макар че те искат да го направят", каза кметът на София Йорданка Фандъкова по темата за санирането на блоковете в жилищните квартали, предаде БГНЕС.
"Сега има средства - 50% безвъзмездно финансиране не е малко. Но за повечето от гражданите и собствениците в панелните блокове то е крайно недостатъчно", заключи тя.
Столичният кмет говори и за приетите на първо четене вчера промени в Закона за висшето образование.
"За мен е недопустимо в собствеността на университетите да има заведения", заяви Фандъкова след участието й в тържественото честване на 104-ата годишнина от обявяването на Независимостта на България.
"В общежитията на университетите трябва да има библиотеки, зали за учене, а не дискотеки и кръчми", добави кметът на София. Според нея и без закон решението е във волята на университетите и на академичната общност. "Студентите и преподавателите трябва да разберат какво искат да се случва на територията на общежитията", добави Фандъкова.
По рано днес пред телевизия TV7 Йорданка Фандъкова заяви, че е важно да се подобри градския транспорт като цяло, а не само метрото.
"Средно на ден с над 100 хил. души са се увеличили хората, които ползват подземната железница след пускането на втората линия", обясни кметът, като допълни, че дори няма нужда от гратисен период и привикване на хората, защото това е "страхотно удобство". "Хората слязоха от автомобилите", смята Фандъкова.
"Буферният паркинг на "Цариградско шосе" вече работи, а до края на месеца ще са напълно готови и тези в район "Лозенец" и на бул. "Ломско шосе", допълни Фандъкова. Трите паркинга ще имат общо около 3 хил. места. Първите два часа престой на автомобилите са безплатни, а от третия заплащаме по 50 ст. на час. Фандъкова определи цената като разумна.
По въпроса с продължаващите протести около вдигането на цената на "синята зона" и въвеждането на "зелената", кметът обясни, че се бунтува малка група хора, живеещи в центъра, но от друга страна в Общината се получават много писма в подкрепа на новите мерки.
"За съжаление, този граждански процес отдавна се политизира – аз не мога да приема политик да опъне палатка на палатков лагер на граждански протест", заяви кметът. Колкото и да не им се иска на гражданите, протестът отдавна бе яхнат от политиците.
Слава богу, много хора вече пътуват, и хората знаят, че има големи градове, където рестикциите са дори по-големи. В Лондон например дори самото влизане в центъра се плаща веднъж, а след това вече се плаща и за паркиране, даде за примерът кметът на София.
"От началото на септември досега, в сравнение със същия период за миналата година, автомобилите, които паркират в центъра, са намалели с 30%. Мисля, че това се вижда – когато вървите през работно време в центъра, можете и с невъоръжено око да видите, че има по-малко коли", каза столичният кмет.