Франция предприе формални действия да изтегли от пазара няколко модела от марката Mercedes, заради използването на охладителна система, която е забранена в Европейския съюз (ЕС), предадоха от изданието "Ню Юръп".
Държавата ще прекрати временно продажбите на модели Mercedes от А-класа, B-класа и CLA. Регистрацията на новите автомобили „ще остане забранено във Франция, докато компанията не започне да спазва установените от Европейския съюз правила“, коментира министърът на Околната среда.
Запорът е конкретно върху произведените от Daimler автомобили от 12 юни насам. Компанията отказа да спре използването на охладителната система R134a, която е официално забранена за поставяне в моделите, създадени след 1 януари 2013 г.
Забранените от Франция модели, изчисляват от "Ройтерс", отговарят за почти целия пазар на Mercedes в страната и за 2% от продажбите в световен мащаб.
Не дълго след обявяването на мерките, Франция бе наложена от административен съд да преразгледа решението си, той като „въпросната въведена забрана не е съгласно нормативите на ЕС“.
И докато двете големи страни-производители продължават да спорят относно охладителите, автомобилната индустрия в Европа показа нови признаци за сериозни проблеми. На 23 юли бяха изнесени данни, според които е отчетен спад от 6.6% в продажбите на коли през първите шест месеца на годината, сравнено със същия период през 2012 г.
От години индустрията страда от свръхпроизводство, ниски работни заплати и липса на добра регулация. За да се справят с нарастващите проблеми, множество производители затвориха част от заводите си и забавиха обявяването на нови модел, коментират от "Нова Европа".
Въпреки негативните заключения от доклада, приятна изненада в Европа се оказа Португалия, която успя да покаже ръст на продажбите от 2.9% през първата половина на годината. Пазарът във Великобритания пък бе начело с около 10% увеличение в сравнение с 2012 г.
И все пак, това са единични примери. Регистрациите на нови автомобили в Германия е намаляла с 8.1%, с 11.2% във Франция и 10.3% в Италия.
Кипър, чиято икономика пострада сериозно през последните месеци, отчете спад от 42.7% в продажбите на нови автомобили.
Най-сериозни затруднения сред компаниите в Европа срещна френската PSA Peugeot Citroen с 13.3% намаляване на продажбите.
При луксозните автомобили обаче ситуацията е малко по-различна. Въпреки, че ще мине време преди да се усети ефектът от забраната, Mercedes до момента е с ръст около 3.5% спрямо 2012 г. На челна позиция пък е Jaguar с 15.5%, следвана от Land Rover с 10.2%.