7 книги, които ще ви вдъхновят за бизнес

19.11.2013 | 09:25
по статията работи: Евгени Бърдаров
Малкият бизнес в САЩ избра своята литература
7 книги, които ще ви вдъхновят за бизнес

Винаги сме надниквали с любопитство в света на бизнес лидерите –  особено, що се отнася до онова, което ги вдъхновява да градят своите професионални  успехи. 

Ако корпоративните мениджъри се славят с афинитета си към професионалната литература, опирайки стратегиите си на теориите и похватите на най-добрите в жанра, то първите фигури в света на малкия и среден бизнес далеч не са така „тривиални”.

Сп. „Форбс” е попитало лидерите на малките компании в САЩ, заемащи първите 20 места в класацията на изданието  America’s Best Small Companies, за това коя е любимата им книга. И допитването е дало много интересни резултати.

„От научна фантастика до Стивън Хокинг, от ръководства по управление до книги, посветени на ума, заглавията, посочени от тези мениджъри, показаха, че те са алчни читатели”. Само един главен изпълнителен директор е избрал фантастична новела. За сметка на това мемоарите и биографиите са се оказали доста популярен избор.

Вижте 7 от книгите, които вдъхновяват малкия бизнес в САЩ:

1. Грант Ашац – “Life, on the Line” 

Освен, че едно от най-емблематичните кулинарни лица на световната кухня, Грант Ашац е и водещ теоретик в тази сфера. Неотдавна той постигна най-голямата си житейска победа, успявайки  да пребори рак, който по жестока  ирония на съдбата засегна вкусовите му рецептори.

„Тази книга представлява е най-перфектна  илюстрация на това какво могат да постигнат заедно визията и действието, която съм чел”, споделя Джейстн  Роуд, глава на фирма Cirrus Logik.

2. Уолтър Айзъксън –  „Стив Джобс”

Единствената официална биография  на основателя на Apple е избор на Джим Кох, основател на пивоварната Boston Beer.

Той обяснява избора си: „Книгата се фокусира върху фанатичната ангажираност на Джобс към качеството и как  тя допринася за успеха на Apple”. Кох е бил силно впечатлен от пълното фокусиране на технологичния лидер върху две неща, които самият той счита за много важни – върху продукта и фирмената кулутура.

«Освен това книгата включва  доста за неуспехите му, което също е много ценна информация за един лидер».

3. Нейт Силвър –  "Сигналът и шумът: Защо повечето прогнози бъркат... Но някои се оказват верни"

Тази книга е специално препоръчана  от мениджър номер едно в класацията на малките компании на «Форбс» - Дон  Бейли, главен изпълнителен директор на Questcor Pharmaceuticals.

След като прави изключително точни  предсказания за резултатите в американската  бейзболна лига и за изхода от президентския  вот през 2008 г., Нейт Силвър се превръша в статистическа сензация (впрочем, според изчисленията му българинът Николай Михайлов е най-успешният вратар в Холандия). В книгата си анализаторът обяснява защо всъщност прогнозите му се оказват истина.

4. Стивън Хокинг и Ленард Млодинов  – „Големият замисъл”

Бестселърът номер едно на „Ню Йорк Таймс“ разгръща един от най-добрите научни отговори на въпроса, който човечеството си задава от хилядолетия – какъв е произходът на нашия свят. Уважаваният и гениален Хокинг, в партньорство с Млодинов, развиват теорията за мултивселената – или съществуването на няколко паралелни вселени.

Книгата е препоръчана от Бехруз Абди, главен изпълнителен директор на компания InvenSense.

5. Джефри А. Мур - „Сделка с  Дарвин“

Аркадий Добкин от EPAM Systems е определил това класическо четиво като наистина вдъхновяващо. „Водещата тема в него е много проста – за иновациите и преодоляването на инерцията“.

Канадският автор  Джефри Мур е по-известен на българските  читатели с романа си „Творците  на памет“, чийто главен герой, за разлика  от повечето хора, се опитва да се научи  не да помни, а да забравя. По-практически насочена, „Сделка с Дарвин“ също толкова заслужава вниманието на аудиторията.

6. Нийл Геймън - „Момчетата на  Ананси“

Компанията на Брайън Шин, U.S. Silicia Holdings, се занимава с добив на минерали. Това донякъде обяснява защо Шин, както споделя, предпочита научната фантастика пред мотивационната литература.

„Не съм голям фен  на книгите за бизнес; обичам да чета книги, които ме карат да мисля  за бъдещето“, обяснява той. „В научната фантастика можеш да се връщаш назад  и да четеш книги, написани години по-рано и да видиш, че в тях има идеи за блутуут слушалка, за флип телефон или за iPad – обичам да чета книги, в които хората правят предположения за бъдещето. Те ме вдъхновяват за повече бизнес идеи, отколкото бизнес книгите.“

7. Джон Маки - „Съзнателният капитализъм“

В книгата си „Хората, които промениха света“, която през 2012 г. излезе и в България, Джон А. Бърн отделя специално място на приноса на Джон Маки с неговия  „съзнателен капитализъм“.

Представите му за бизнеса  изглежда съвпадат с тези на предприемача Джон Форакър, CEO на Annie's, който, освен същото първо име, има и същата сфера на дейност – специализирани храни. „Бизнесът може да бъде огромна сила за позитивната промяна на обществеото и той (Маки) е някой, когото аз дълбоко адмирирам за невероятната компания и за културата, която е построил“, са думите на Форакър за основателя на Whole Foods Market.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...