По-заможните потребители на смартфони играят по-малко игри на мобилните си апарати, също и туитват по-рядко. Вместо това четат новини и инсталират приложения за пътувания или за следене на финансовите пазари, сочи ново проучване, цитирано от агенция "Ройтерс".
Изследването, проведено от американската организация Luxury Institute, е направено сред хора с доходи над средните, които имат среден годишен приход над 150 хил. долара. Въпросните потребители са и в по-зряла възраст - средно на 52 години.
"С напредването на възрастта и създаването на семейство, с остаряването на родителите, сдобиването с активи и правенето на инвестиции, човек се нуждае от повече мобилни приложения, които да съответстват на начина му на живот, отколкото от игри и чат с приятелите", коментира Милтън Педраза, изпълнителен директор на Luxury Institute.
Изводите на неговата компания контрастират със скорошно изследване, проведено от фирмата за маркетинг проучвания Nielsen, което показва, че употребата на смартфони е доминирана от игрите и социалните приложения.
Дори и да са заети с множеството си задължения, богатите хора действително използват телефона си и за отмора – като отварят Facebook и играят на Angry Birds (двете най-популярни мобилни приложения за 2011 г.). Като цяло обаче потребителите с високи доходи далеч по-слабо се интересуват от мобилните игри, подчертава Педраза.
Що се отнася до апаратите, които са най-предпочитани от богаташите, то iPhone държи първото място с дял от 45%. Следват го устройствата, работещи под Android, с 35%. Такива поне са данните на Luxury Institute. От Nielsen обаче отчитат, че Android има 46 на сто пазарен дял в тази потребителска група, докато iPhone е с 30%, а Blackberry с 15 на сто.
Каквито и да са съотношенията, е ясно, че богатите мобилни потребители са много по-склонни да плащат за нови мобилни приложения, както и за нови версии на досега използваните от тях. В същото време обаче общото количество на изтегляни приложения от тази група е два пъти по-малко в сравнение с приложенията, които теглят останалите потребители.