Общият показател на потребителско доверие се е повишил с 2,3 пункта в рамките на първия месец от новата 2013 г. Спрямо равнището си от октомври 2012 г. Това сочат последните данни на Националния статистически институт (НСИ).
Влияние е оказало повишеното доверие на потребителите от градското население. При това в селата равнището на показателя остава непроменено. Общата оценка на потребителите както от градовете, така и от селата за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява. Балансовите фактори са нараснали съответно с 2,1 и с 1,4 пункта.
По отношение на очакванията им за икономическата ситуация в страната през следващите дванадесет месеца подобрение се наблюдава при градското население - с 4,7 пункта, докато при селското население анкетата отчита намаление с 0,4 пункта. По-благоприятни в сравнение с октомври 2012 г. са оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Все още общото усещане на потребителите е, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Те отбелязват такова с по-слабо темпо в сравнение с оценките, които са дали три месеца по-рано. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. По отношение на безработицата в страната през следващата година прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление.
Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Все пак очакванията им са за известно подобрение през 2013 г.
Последната анкета отчита влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани. Негативна е нагласата им и по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)” през следващата година.