Интервю с Габриел Мулен, изпълнителен директор на Тотал България.
Какви са новите продуктови линии на Тотал? Разкажете малко повече за тях.
Тотал България лансира в България гама масла, произведени изцяло от синтетични технологии и формулирани специално за най-новото поколение двигатели на камиони, оборудвани с каталитичен филтър за твърди частици. Като отговаря на най-строгите изисквания на техническо ниво, новата гама масла е предназначена също така да се опрости поддръжката. Обратно съвместима е също така с всички Euro ( I – VI) двигатели и отговаря на най-високо ниво на повечето производители, като по този начин се улеснява обслужването с един и същ продукт за всички нужди.
Основните продуктови линии от тази гама са: Total Rubia TIR FE, Renault Trucks Оils MAXEON , CLAAS Agrimot Protec и др.
Тези продуктови гами дават възможност за най-дългите интервали за смяна на маслото, препоръчани от производителя, и допринася за намаляване на разхода на гориво като икономия от порядъка на 1л/100км, който рефлектира в 3% редукция на консумацията на гориво.
С какво е по-различна новата гама масла на Тотал?
Новата гама масла на Total се различава от класическите такива с заместване на метал-органичните добавки с нови формули с ниско съдържание на метални елементи и каталитични отрови като сяра и фосфор. Приложени са и най-ново поколение вискозни подобрители, които позволяват продължителна работа при тежки натоварвания без изменение в свойствата на маслото. Така формулираните масла осигуряват постоянни свойства и нисък разход при интервал за смяна до над 100 000 км. Те отделят минимални количества пепел при изгаряне, с което удължават живота на приложените каталитични системи за обработка на изходящите от двигателя газове.
На какви евростандарти трябва да отговарят и защо те са толкова важни?
Най-новите масла отговарят не само на стандарта Евро 6, но те са обратно съвместими със предишните Евро 5, 4 и т.н. Тази обратна съвместимост позволява намаляване броя на използваните продукти в фирмите с разнообразна техника. Новите стандарти намаляват нивото на вредните емисии, като подобряват условията на живот в градска среда. Те редуцират значително количеството на токсичните азотни оксиди и канцерогенни сажди които се отделят от превозните средства. Намаляването на отделения въглероден диоксид допринася за контролиране на парниковия ефект в атмосферата ни.
Защо е важно да изберем правилното масло и как да се спрем на точния продукт?
Новите двигатели работят при все по-тежки топлинни режими. Точността при изработка на детайлите нараства, а обемите им намаляват. Различните производители на тежка техника прилагат различни технологични решения при проектиране на съвременните двигатели, като препоръчаните сменни интервали вече надминават 100 000км. Изброените тенденции изискват прилагане на специфично масло за всеки тип двигател, за да се осигури надеждна и ефективна експлоатация.
Точният продукт се определя от производителя на оборудването, който определя изискванията за съответната комбинация от вид масло, филтър и начин на експлоатация.
Тотал е компания с грижа за околната среда. Разкажете малко повече за пълната гама от масла, които са предназначени за дейности, които представляват риск за околната среда, ако продуктът бъде инцидентно разлян. Какво представлява биомаслото?
Тотал гледа изключително сериозно на опазването на околната среда, затова има разработена цялостна гама от масла за всички индустрии, където това е необходимо: например тежкотоварната, индустриалната, минно и морското дело т.н. Продуктите са приложими във всички сфери: двигателни (дву- и четиритактови), скоростни кутии, специални трансмисионни масла (универсални и такива с ограничено приплъзване), също така хидравлични, редукторни, кофражни, турбинни масла и различни видове греси с широко приложение. Нашите биоразградими продукти се произвеждат от растителни масла или синтетични естери, като се отличават с това, че не са токсични за хора и водни организми и съответно са много лесно биоразградими.
Тези продукти могат да бъдат срещнати на много места, но ето два типични примери за приложението им: кариери, където се добиват инертни материали близо до водоеми, също така турбинни масла във ВЕЦ-ове. И на двете места има опасност от разлив, съответно използването на такива продукти е просто задължително.
Отразиха ли се по някакъв начин сътресенията в икономиката на сектора и компанията в частност? Предприехте ли някакви по-конкретни мерки?
Тотал България ЕООД беше създадена пред 2008 г, поради което икономическият спад винаги е бил част от заобикалящата ни среда . Ние работим с малка и ефективна местна структура в пряк контакт с нашите партньори и клиенти. Ние сме малък екип от 10 човека, които са получили своето техническо обучение във Франция, и това ни дава възможност да сме много оперативни и да предлагаме експертни решения на своите клиенти.
Инвестираме много, особено в телевизия, в изграждането на образа на нашата марка и за дългосрочната разпознаваемост на Тотал в България, но всяка инвестиция е резултат от задълбочен анализ на разходите и приходите. Нашите неосновните дейности (логистика, счетоводство) са пренасочени към местни, но също конкурентни компании. За техническа подкрепа, се възползваме от компетентността на бизнес направлението ни , със седалище в Париж. И независимо от икономическата ситуация, Тотал взе решение, което ни прави различни от нашите основни конкуренти - да има директно присъствие в България с цел по-добре да отговори на нуждите и очакванията на нашите партньори, както в автомобилния, така и в промишления сегмент, за дългосрочен съвместен успех.
Това, което до този момент сме разработили, е пазара на масла за леки автомобили. С добра маркетинг стратегия, с добро продуктово позициониране като съотношение качество- цена, ние успяваме да печелим пазарен дял. За тежкотоварния сектор, например, е необходима експертиза, за да достигнеш правилно до клиента. Това е много технически и ценови ориентиран пазар. Благодарение на успешните партньорства, които поддържаме, постигаме сериозен прогрес. Такива са международните партньорства с ZF, Scania, Renault Trucks, Hitachi, CLAAS, а в България с МАN, IVECO и др. В индустриятa осъществяваме бавни, но сигурни стъпки, и очакваме още по-голям ръст.