Конкуренцията в ИТ сферата на българския пазар винаги е била силна*

24.07.2013 | 11:15
по статията работи: Петя Бързилска
Виолета Истаткова, Мениджър "Маркетинг и Продажби" в JAR Computers
Конкуренцията в ИТ сферата на българския пазар винаги е била силна*

Визитка:

Виолета Истаткова е Мениджър "Маркетинг и Продажби" в JAR Computers ("ЖАР Компютърс"). Компанията е сред утвърдените компютърни фирми в България. Фирмата внася висококачествени ИТ продукти от водещи производители и се занимава с асемблиране на компютърни системи, разработка и продажба на приложен софтуер, предлага цялостни решения в редица ИТ области.

Г-жо Истаткова, какво се промени в бизнеса с компютърна техника през последните няколко години?

Виолета Истаткова:

Основната промяна е в развитието на мобилните технологии и изместването на потреблението и интересите на клиентите от  стационарните компютри към ноутбуци, нетбуци, таблети и сега смарт телефони. Компютърните продукти стават все по-компактни, по-икономични, по-екологични, по-широко достъпни и все по-неизменна част от ежедневието на хората. Ние предлагаме на едно място всички тези продукти от различни брандове и на конкурентни цени. Клиентът може да бъде консултиран на място в магазините ни из цялата страна или пък да си поръча бързо лесно и удобно през интернет сайта на компанията - www.jarcomputers.com.

Смятате ли, че е трудна бариерата за навлизане в сектора на фона на многото големи търговски вериги за компютърна техника?

Виолета Истаткова:

Конкуренцията в ИТ сферата на българския пазар винаги е били доста силна, което определено затруднява работата ни. Като прибавим към това и големите търговски вериги, които също предлагат компютри, както и телекомите положението става съвсем тежко. Но е в важно потребителите да разберат, че идвайки в нашите офиси те винаги ще получат компетентна консултация от хора, които години наред работят в сферата на компютърните продажби и това ще направи тяхната покупка комфортна – със сигурност ще си тръгнат с най-доброто, което може им да се предложи според техните нужди. Това в големите вериги или телекомите трудно може да се случи, тъй като техните приоритети са други, там компютърните продукти са просто добавена стойност към услугите или основния бизнес.

Миналата година гръцката Multirama се изтегли от България, като се смяташе, че управлението на компанията не е достатъчно добро на фона на конкуренцията. Визирайки 16-годишната история на JAR Computers, какво смятате, че е важно за управлението на една фирма, предлагаща хардуер и софтуер?

Виолета Истаткова:

История на пазара – това прави името познато, изградено име – доверие от страна на потребителите, компетентни служители – за да си тръгне клиентът доволен. Можем да посочим пълен цикъл от услуги: компютри, части, сервиз, услуги, което ние не само предлагаме, но и сме автоматизирали, така че нещата се случват бързо и в полза на клиента. Гъвкавост, иновативност и далновидност са основните неща, необходими да се устои на постоянно навлизащите нови конкурентни, не само от Гърция но и Румъния.

Каква роля играе интернет в сектора на ИТ-продажбите? Губят ли значение физическите магазини?

Виолета Истаткова:

Определено интернет играе значима роля в живота ни вече във всяко едно отношение, при продажбите също. От една страна това е добре, защото клиентът по този начин се обслужва автоматизирано, което пести ресурси на фирмата и време на клиентите. От друга страна обаче се забелязва т. нар. явление “showrooming”, при което клиентите обикалят магазините, където искат да видят продукта, да го пипнат, да се консултират, след което се прибират вкъщи и вече знаейки какво да си вземат търсят в интернет най-евтината оферта.

При това положение веригите магазин с реални офиси губят за сметка на интернет сайтове, които продават на доста ниски цени. Това води до затварянето на физически магазини или цели вериги дори. Затова нашата политика е да съчетаем двата канала, развиваме интернет продажбите по отношение на крайния потребител и насърчаваме продажбите в офиса за бизнес клиентите.

Смятате ли, че тенденцията на ръст при продажбите на мобилни устройства (таблети, лаптопи) ще доведе до техния пълен превес за сметка на продажбите на PC-та или ще се постигне някакъв баланс?

Виолета Истаткова:

Въпреки, че лаптопи и таблетите се продават много и двата вида компютри имат своите потребители. Има потребители, които работят с „тежки“ програми или пък гледат филми или играят игри и им трябват пo-мощни машини, те си купуват стационарни компютри. И двата вида устройства имат своята ниша. 

Как виждате развитието на онлайн продажбите в България?

Виолета Истаткова:

Онлайн продажбите в България ще се развиват все повече, рекламата и маркетинга се изместват към интернет социалните мрежи, това съответно ще насърчава все повече и онлайн продажбите. Интернет средата дава възможност за достъп до огромна аудитория с минимални инвестиции, с добра и сравнително бърза възвращаемост.

*Информация на партньор на Econ.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...